[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛  باشید و به بچه‌ها هم کار‌هایی را که دوست دارند واگذار کنید.

۳- با موافقت همسر و فرزندانتان بگذارید بعضی از کار‌های خانه را به طور منظم آن‌ها انجام بدهند. اشکالی ندارد اگر طبق روش شما انجام ندهند.

 

زمانی را به خودتان اختصاص دهید

در خانه و انجام انواع وظایف پرفشار، زمانی را به رفع نیاز‌های جسمی و روحی خودتان اختصاص دهید، ورزش کنید، پیاده روی کنید، مطالعه کنید یا فقط دراز بکشیدو هیچ کاری نکنید.

۱- آخرین باری که اوقات فراغت خوب و مفید داشتید کجا بود؟

۲- تا چه اندازه به بهداشت و سلامت فردی خود اهمیت می‌دهید؟ آیا ناهار را ایستاده یا پشت کامپیوتر می‌خورید؟

۳- این هفته دست کم دو ساعت کامل را به خودتان اختصاص دهید. می‌توانید بروید استخر، یا در خانه فیلم مورد علاقه تان را ببینید یا غذایی را که خودتان بیشتر از همه دوست دارید بپزید و سر فرصت و بدون عجله برای انجام کار دیگری، آن را با لذت نوش جان کنید.

 

از دیگران کمک بگیرید

کمک گرفتن از افراد مورد اعتماد برای انجام دادن برخی کار‌ها باعث کارآیی بیشتر شما می‌شود. شما می‌توانید برای انجام بعضی از کار‌های خانه مثل نظافت کلی، رسیدگی به باغچه یا مواظبت از بچه به کسی پول بدهید تا آن‌ها را انجام دهد. البته توان مالی این کار بیشتر به زنان شاغل در رده‌های بالایی مدیریت مربوط می‌شود.

پژوهش‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که بیشتر مدیران مرد مجرد لباس‌های خودر ا به خشکشویی می‌برند، برای نظافت خانه کسی را می‌آورند و سه بار در هفته در رستوران غذا می‌خورند، در حالی که مدیران زن همه این کار‌ها را خودشان انجام می‌دهند، چون مثلا آوردن نظافتچی را نوعی پول دور ریختن می‌دانند یا فکر می‌کنند خودشان کار‌ها را بهتر انجام می‌دهند، در حالی که اینطور نیست. شما با این کار وقت و تمرکز بیشتری برای انجام کار‌های خودتان خواهید داشت.

۱- آیا در ماه گذشته مجبور شدید محل کارتان را برای انجام کار‌های مربوط به خانه ترک کنید؟

۲- اگر برای انجام دادن بعضی کار‌ها به کسی حق الزحمه می‌پرداختید چقدر در وقت تان صرفه جویی می‌شد؟

۳- این هفته امتحان کنید و یکی از کار‌های وقت گیر خانه را به عهده فرد واجد شرایطی بگذارید و به او حق الزحمه بدهید.

هستید؟

۲- فهرستی از تمام کار‌هایی که خوب انجام داده اید تهیه کنید. گاهی این فهرست را مرور کنید و از احساس خوبی که پیدا می‌کنید لذت ببرید.

۳- این هفته مسوولیتی بزرگتر از کاری که به طور معمول انجام می‌دهید قبول کنید.

توانایی هایتان را محک بزنید و تمام تلاشتان را بکنید تا این مسوولیت را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

 

به خودتان جایزه بدهید

تایید خودتان و موقعیت هایتان، بهترین ضامن تداوم موفقیت هاست. برای کار‌هایی که انجام داده اید از خودتان قدردانی کنید. حتی برای کوچکترین کار‌ها جایزه‌ای در نظر بگیرید.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنان، بسیار مستعد این هستند که نسبت به خودشان شک کرده و از خود انتقاد کنند. پس به جای اینکه منتظر شوید تا دیگران تشویقتان کنند، خودتان بعد از انجام موفقیت آمیز هر کاری به خودتان جایزه بدهید. آیا اخیرا به هدف مهمی دست یافتید؟ آیا پروژه‌ای را هدایت یا اجرا کردید؟ آیا توانستید گزارش یا مقاله تان را به موقع آماده کنید؟

اگر جوابتان بله است همه این‌ها مستحق جایزه است.

۱- آخرین باری که به خاطر انجام موفق کاری به خودتان جایزه دادید کی بود؟

۲- فهرستی از انواع جوایزی که می‌توانید به خودتان بدهید تهیه کنید.

۳- این هفته یکی از آن‌ها را در نظر بگیرید و به خودتان جایزه بدهید.

خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: