[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ محمد بهرامی، فرماندار شهرستان سمنان در نشست خبری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح ۱۶۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان سمنان به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: از این تعداد پروژه ۱۵۸ پروژه عمرانی با هزینه کرد ۴۴۳ میلیارد تومان و ۷ پروژه اقتصادی با هزینه کرد ۶۴۴ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان سمنان در ادامه افزود: ۱۵ پروژه عمرانی و یک پروژه اقتصادی نیز با اعتباری بالغ بر ۸۸۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

بهرامی در مورد  اقدامات انجام گرفته درحوزه اشتغالزایی نیز ابراز کرد: در این راستا در قالب تبصره ۱۸ و ۱۶ وام های مناسبی به طرح های واجد الشرایط پرداخت شده است و از ۱۳۶ طرح مصوب بالغ بر  ۱۳۰ طرح وام های اشتغالزایی به اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۷ درصد تعهد اشتغال در شهرستان سمنان محقق شده است، بیان کرد: این میزان ۲هزار و ۳۷۱ شغل بوده که بیشتر از آن و ۲هزار و ۷۶۱تعهد شغلی محقق شده است.

فرماندار شهرستان سمنان از تحولات بنیادین در حوزه گردشگری شهرستان سمنان خبرداد و گفت:خوشبختانه انقلاب گردشگری در حال وقوع است و کمیته خدمات سفر ایجاد شده و تلاش می‌شود از تمام ظرفیت های دستگاه‌های مربوطه برای خدمات‌رسانی بهتر به گردشگران استفاده شود.

وی نگاه ویژه به بهبود زیر ساخت ها را از اولویت‌های کمیته خدمات سفر دانست و ابراز کرد: تلاش می‌شود برای نوروز سال اتی ورودی های شهر ساماندهی شده و از ظرفیت گردشگری مذهبی نیز بهره‌گیری شود تا استان سمنان بتواند به عنوان چهارمین حرم اهل بیت در کشور شناخته شود.

این مقام مسئول شهرستان سمنان را دارای ظرفیت‌های متنوع فرهنگی و علمی و مذهبی دانست که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته و نیازمند برند سازی و هویت بخشی است.

وی با انتقاد از موازی کاری دستگاه‌ های مربوطه در بحث مسائل و مشکلات شهرستان سمنان توضیح داد: تاکنون تمام حوزه های مربوطه به صورت جزیره ای عمل می‌کردند که با تشکیل ستاد مرکزی توسعه شهرستان سمنان و برگزاری جلسات هفتگی سعی می‌شود همه دستگاه‌های مربوطه در یک راستا گام بردارند.

بهرامی از راه اندازی یک اپلیکیشن در شهرستان سمنان با همکاری شهرداری سمنان خبرداد و افزود: با کمک این نرم افزار تمام خدمات شهر با مکان نما در اختیار مسافران قرار گرفته و براحتی هدایت می‌شوند.

وی از رصد و نظارت مستمر بر عملکرد نانوایی های شهر اشاره و توضیح داد:در حال حاضر ۱۴۹ نانوایی فعال در سطح شهر وجود دارد که اگر در صورت تخلف هرکدام تعطیل شوند نیازبه نانوایی جایگزین است که در این زمینه درصدد هستتیم نانوای بومی را پرورش دهیم.

فرماندار شهرستان سمنان از افزایش سهمیه نان برخی نانوایی ها خبر داد و افزود: به منظور تامین نان در دوران قطعی گاز اقدامات لازم برای دوگانه سوز شدن ۱۴ نانوایی انجام گرفته است.

فرماندار سمنان اظهار کرد: ناایمن بودن برخی از خانه‌های مسکن مهر سمنان یک کابوس بود که این معضل در شورای تامین مطرح  و رفع این خطر در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: ۳۳۶ خانه در مسکن مهر سمنان دارای وضعیت ناایمن است که ۶ بلوک وضعیت بحرانی با قید فوریت نظر به تخلیه شد و اکنون مشاور برای بررسی وضعیت ساختمان و تصمیم برای مقاوم‌سازی یا تخریب ساختمان در حال تحقیقات است.

بهرامی افزود: وزارت راه و شهرسازی متولی مسکن مهر است و باید براساس توافق با مالکان خانه‌های ناایمن در مسکن مهر سمنان نسبت به رفع دغدغه ساکنان اقدام کنند.

فرماندار سمنان خاطر نشان کرد: پس از ۲۲ بهمن در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید پیاده‌ راه‌سازی خیابان امام خمینی(ره) اجرایی می‌شود.

بهرامی افزود: خیابان امام خمینی(ره) شهر سمنان باید گذر فرهنگی شهر شود و باید همه در این زمینه همراهی کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

[ad_2]

منبع

Shares: