[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ احمد حسین‌پور معاون فرهنگی و هنری سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جمع اصحاب رسانه ضمن تشریح برنامه کمیته‌های بسیج و نیروهای مسلح در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برنامه‌های سال جاری با شعار محوری ایران استوار، ۴۴ سال افتخار و در قالب ۱۰ عنوان مختلف در ایام ۱۰ روزه دهه فجر برگزار خواهد شد.

رویداد ملی سلام به آینده در سمنان اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و هنری سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره بازگشایی مرکز آفرینش‌های هنری شرق استان در شهرستان شاهرود، عنوان کرد: نماهنگ آرمان با محتوای دهه فجر و مزین به نام شهید آرمان علی‌وردی تولید شده و در ایام دهه فجر منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هر رویداد و برای دهه فجر محتوای مورد نیاز آماده و به حوزه‌های مقاومت ارسال می‌شود؛ ابراز داشت: علاوه بر این حدود ۱۰ بیلبورد جاده‌ای با محتوای فرهنگی دهه فجر برای این ایام آماده می‌شود.

حسین‌پور افزود: رویداد ملی سلام به آینده با محتوای برگزاری جشن پیروزی با حضور و مشارکت مردم محلات مختلف سطح استان در ایام سالروز پیروزی انقلاب برگزار می‌شود.

 

دهه فجر امسال با محوریت روایت پیشرفت، امید آفرینی و جهاد خدمت‌رسانی

منصور شوقانی جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در قالب  ۵ هزار و ۶۰۰ فعالیت در سطح استان، گفت: مجموعاً ۲۱۵ برنامه شاخص در سطح شهرستان‌ها و استان در دهه فجر انجام می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر با ۳ رویکرد اصلی جهاد تبیین و روایت پیشرفت، امید آفرینی و نشاط اجتماعی و جهاد خدمت‌رسانی برگزار می‌شود؛ یادآور شد: مقرر شد در راستای جهاد تبیین و بیان پیشرفت‌ها، جمعی از مؤثرین و راویان عرصه پیشرفت بازدید از پارک ملی هوافضای سپاه داشته و توانمندی‌های موجود را برای دانش‌آموزان روایت کنند.

وی افزود: همچنین اردوها و بازدید دانش‌آموزی جهت بازدید از دستاوردهای علم و فناوری پس از انقلاب در سطح شهرستان‌های استان سمنان برگزار می‌شود.

شوقانی در ادامه بیان کرد:  در راستای امیدآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی ایستگاه‌های فرهنگی در سطح استان با محوریت محلات ۳۱۳ گانه به فعالیت می‌پردازند.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از اجرای سرودهای پاتوقی در سطح میادین و معابر استان، برگزاری کاروان‌های شادی سیار و ثابت در سطح شهرستان‌ها و برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر به‌عنوان دیگر برنامه‌های امید و نشاط‌آفرین یادکرد.

وی افزود: مجموعه بسیج سازندگی استان با اجرای برنامه‌های متنوع خدمت‌رسانی در سطح شهرستان‌ها از جمله افتتاح ۵۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات، افتتاح ۳۹۰ کارگاه اشتغال‌زایی خانگی و اعطای تسهیلات با هماهنگی بانک‌های عامل در استان و همچنین افتتاح استخر ذخیره آب با حجم ۴۵۰ هزار مترمکعب در شرق استان، جهاد خدمت‌رسانی را در استان به تصویر می‌کشند.

شوقانی از توزیع ۲۳ سری جهیزیه، اعزام گروه‌های جهادی، در عرصه‌های مختلف بهداشتی، محرومیت‌زدایی، معیشتی، عمرانی، فرهنگی و همچنین افتتاح مراکز مشاوره خانواده به‌عنوان دیگر خدمات در عرصه جهاد خدمات‌رسانی استان یادکرد.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به برگزاری جشن بزرگ پیروزی انقلاب با حضور آحاد مردم در روز ۲۲ بهمن؛ عنوان کرد: اقشار ۲۲گانه بسیج در مسیر پیاده‌روی با ارائه خدمات و برگزاری غرفه‌های نمایشگاهی به هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن جشن انقلاب کمک خواهند کرد.

وی با نام‌بردن از تعدادی از برنامه‌های شاخص دهه فجر، ابراز داشت: برگزاری رژه موتوری در سطح شهرستان‌ها، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا، اجرای مسابقات ورزشی جام فجر، جشن بزرگ دختران ایران، جنگ شادی پدرانه و برگزاری بالغ بر ۳۳۰ جشن پیروزی انقلاب در بیش از ۳۳۰ مدرسه در سطح استان از دیگر برنامه‌های این دهه خواهد بود.

شوقانی با بیان اینکه سرعت پیشرفت جهان اسلام در بیداری اسلامی و گرویدن افراد به دین مبین اسلام، قدرت نفوذ این دین و انقلاب اسلامی را که روزبه‌روز در حال پیشرفت است؛ بیش‌ازپیش به دشمنان نمایان می‌کند؛ اظهار داشت: این مسئله علت عصبانیت و واهمه دشمن از انقلاب و منشأ دسیسه‌های دشمنان در قالب جنگ ترکیبی و اهانت به قرآن در لباس دروغین آزادی بیان است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: