[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی  نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و امام‌جمعه سمنان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان که در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب برای بیست و نهمین اجلاس نماز، ابراز داشت: این پیام حاوی نکات عمیق و دقیقی بود که وظیفه پدران، مادران، اساتید، معلمان و همه افراد تأثیرگذار در امر تعلیم‌وتربیت را سنگین‌تر کرد.

امام‌جمعه سمنان در ادامه بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب، دل جوان و نوجوان آمادگی افزون‌تری برای رسیدن به «فلاح» که اذان نماز، شتاب گرفتن به آن را سفارش می‌کند؛ دارد. لذا همه افراد مؤثران در امر ترویج نماز، این حقیقت را در رابطه میان نماز و جوان، به یاد داشته و وظیفه‌ای را که بر دوش آنهاست، بشناسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به تأثیرپذیری بالای فرزند از پدر و مادر، اظهار داشت: یکی از کارهای مهم در مسئله ترویج نماز این است که الگوی خوبی در نمازخواندن و شرکت در جماعت، برای فرزندان باشیم و با تشویق آنان رغبت به خواندن نماز و ارتباط باخدا را در نوجوان و جوان افزایش دهیم.

وی افزود: بنا به تأکید مقام معظم رهبری اقامه نماز باید در مراکز فرهنگی و اجتماعی به‌خصوص دانشگاه‌ها موردتوجه ویژه قرار گیرد.

مطیعی با اشاره به سفر اخیر وزیر آموزش‌وپرورش به استان سمنان و صحبت‌های صورت‌گرفته در خصوص دانشگاه فرهنگیان سمنان، عنوان کرد: وجود نیروهای توانمند در دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان انقلابی، مؤمن، نمازخوان و قوی در مدارس ضروری است.

امام‌جمعه این هفته سمنان ضمن قدردانی از مروم سمنان بابت ابراز انزجار از اهانت به قرآن کریم، خاطرنشان کرد: این اقدامات دشمنان اسلام ازپیش‌طراحی‌شده است و بنا به اذعان رهبر انقلاب، هدف دشمن از چنین اهانت‌هایی ضربه‌زدن به اصل اسلام و قرآن است؛ چراکه عنایت و رغبت مردم جهان به اسلام و قرآن بیش از گذشته افزایش‌یافته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در ادامه بیان کرد: اهانت به قرآن کریم که کتاب مقدس مسلمانان است، بیانگر دشمنی آشکار و هراس مستکبران از گسترش اسلام بوده و وظیفه مسلمانان عالم ابراز برائت از اهانت به دین و کلام خدا است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف، افزود: مساجد منتخب در سطح استان پذیرای علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم پرفیض هستند و توصیه می‌شود مؤمنین با شرکت در این آیین باارزش و پرداختن به عبادت در ماه رجب از فرصت عظیم این ایام بهره کامل را ببرند.

مطیعی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران، بیان کرد:  انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، انقلابی کاملاً با همراهی و همکاری مردم بود و این اتفاق عظیم به‌واقع یک ضرورت و انفجار نور بود که باید فلسفه و دستاوردهای آن برای نسل جدید به‌خوبی تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه نظام سرمایه‌داری غرب و سوسیالیسم در قرن نوزدهم به دنبال دین‌زدایی از ابعاد مختلف زندگی انسان بودند، اظهار داشت: در آن دوران که به دنبال پایین کشیدن پرچم دین بودند؛ انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در ایران شکل گرفت تا پرچم دین برافراشته مانده و تأثیرگذاری و ضرورت دین در زندگی به جهان شناسانده شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی، بر پایه جهان‌بینی بود که با حمایت گسترده مردمی به پیروزی رسید و نه‌تنها معطوف به شهرها و کشور ایران نشد؛ بلکه انقلابی فراگیر در سطح کشورهای اسلامی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مسئولین نظام جمهوری اسلامی باید در خدمتگزاری به مردم بکوشند، بیان کرد: دشمن امروز به‌منظور ازبین‌بردن انقلاب در صدد ازبین‌بردن جایگاه ولایت‌فقیه است؛ چراکه وجود این جایگاه رفیع در نظام جمهوری اسلامی رمز شکست دشمنان و رساندن پرچم این نظام اسلامی به دست امام‌زمان (عج) است.

 

به گزارش مرآت، نمازگزاران سمنانی در سرمای زمستانی با برگزاری تجمع اعتراضی و سردادن شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، اهانت به قرآن مایه ننگ و خار است، قرآن کتاب نور است از دشمنی به‌دور است، تنفر خود را نسبت به اهانت سخیفانه کشور سوئد به قرآن کریم ابراز کردند. همچنین میز ارتباطات مردمی با حضور مدیران «شرکت گاز»، «کمیته امداد امام خمینی (ره)»، «آموزش‌وپرورش» و «میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» در نمازجمعه این هفته شهر سمنان برقرار شد.

 

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: