[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، ایرج مصطفوی،مدیر کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به فعالیت یک سامانه در این استان اظهار داشت: فعالیت این سامانه سبب پایداری و سکون جو شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه آغاز شده و تا اواخر وقت روز یکشنبه ادامه دارد گفت: پایداری و سکون جو شرایط را برای انباشت آلاینده‌ها در سطح زمین فراهم می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: این افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی به‌ویژه در نواحی صنعتی غربی و مرکزی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی با تأکید بر اینکه مناطق غربی و مرکزی تحت تأثیر این پایداری و سکون جو قرار می‌گیرد گفت: غبار و آلودگی، افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی و کاهش نسبی کیفیت وضع هوا برخی از مخاطرات این شرایط جوی است.

پرهیز از ترددهای غیرضروری برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های ریوی

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه هوا برای سالمندان و کودکان و افراد بیمار ناسالم است از سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های ریوی و قلبی خواست از ترددهای غیرضروری بپرهیزند و در منزل بمانند.

وی همچنین از مردم و به‌ویژه افراد بیمار خواست تا از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.همچنین با هدف مدیریت منابع آلاینده نیاز است تا تردد خودروها کاهش یابد.

مصطفوی خاطرنشان کرد: برای اینکه میزان غلظت آلاینده‌ها در شرایط کنونی کاهش یابد نیاز است تا فعالیت واحدهای صنعتی کنترل شود و از فعالیت واحدهای آلاینده نیز جلوگیری شود.

وی بر مدیریت منابع آلاینده در سطح استان سمنان تأکید کرد و افزود: برای جلوگیری از افزایش میزان آلاینده‌ها انجام این مهم ضروری است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: