[ad_1]

احمد زارعان استاد دانشگاه، کارشناس مسائل راهبردی و مدیر مرکز مطالعات منطقه‌ای پژوهشکده بین‌الملل دانشگاه امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار مرآت، اظهار داشت: ۲۹ مهر ماه به دلیل مقاومت مردم غزه در جنگ ۲۲ روزه تحمیلی رژیم صهیونیستی در اواخر سال ۲۰۰۸ و اوایل سال ۲۰۰۹ به نام روز غزه نامگذاری شده است.

مدیر مرکز مطالعات منطقه‌ای پژوهشکده بین‌الملل دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه در جنگ ۲۲ روزه قاعده غلبه فئه قلیل بر فئه کثیر محقق شد؛ تصریح کرد: غزه محاصره شده در یک جنگ نابرابر توانست در مقابل هجمه گسترده زمینی و هوایی ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی مقاومت کند و تسلیم اراده دشمن نشود. این در حالی است که تا پیش از جنگ ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه و جنگ ۳۳ روزه این رژیم علیه حزب‌الله، صهیونیست‌ها در هیچ جنگی شکست نخورده بودند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه مقاومت در فلسطین و لبنان و عراق و سوریه و سایر کشورهای منطقه روز به روز بالنده‌تر و رشیدتر می‌شود؛ خاطرنشان کرد: اگر توان، ظرفیت، انگیزه، تاثیرگذاری و عِده و عُده مقامت در حال حاضر را با دو دهه قبل مقایسه کنیم، خواهیم دید مقاومت به یک جریان گسترده و عمیق منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است.

وی افزود: بر اساس یک شاخص دیگر، افزایش فشارهای دشمن بر ملت‌ها و دولت‌ها و گروه‌های مقاومت در سال‌های اخیر که از طریق تحریم اقتصادی، جنگ اطلاعاتی، عملیات روانی، جنگ شناختی و غیره اعمال می‌شود نشان‌دهنده افزایش قدرت محور مقاومت در ابعاد مختلف و افزایش تهدیدات آن علیه دشمن است.

زارعان با اشاره به اینکه رنجی که امروز فلسطینی‌ها با آن مواجهند غیرقابل توصیف است؛ اذعان داشت: فلسطینی‌ها یک ملت بودند و در سرزمین آباء و اجدادی خود زندگی می‌کردند و سال‌ها دولت‌های محلی فلسطینی در این کشور حکومت می‌کردند؛ اما پس از جنگ جهانی اول، انگلیسی‌های خبیث با عنوان نامشروع قیمومیت این کشور را اشغال کرده و زمینه مهاجرت یهودیان را از سراسر جهان به فلسطین فراهم کردند.

مدیر مرکز مطالعات منطقه‌ای پژوهشکده بین‌الملل دانشگاه امام حسین(ع) در ادامه بیان کرد: زمانی‌که انگلیسی‌ها  در سال ۱۹۴۸ فلسطین را ترک کردند؛ صهیونیست‌ها که تشکیلات نظامی خود را تحت عناوینی مثل هاگانا تشکیل داده بودند و بر اساس اعلامیه بالفور از حمایت انگلستان برخوردار بودند از طریق کشتار و ارعاب، فلسطینی‌ها را از خانه و کاشانه خود بیرون کردند و جایگزین اشغالگران انگلیسی شدند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه از سال ۱۹۴۸ تا کنون، فلسطینی‌ها به مدت ۷۵ سال است که تحت ظلم و ستم و سیاست کشتار و اخراج صهیونیست‌ها قرار دارند؛ یادآورد شد: برای آن که بدانیم ملت و دولت ما و سایر ملت‌ها و دولت‌های جهان چه وظیفه‌ای در قبال فلسطین دارند؛ باید خودمان را جای فلسطینی‌ها گذارده و به این بیاندیشیم که اگر ما به جای فلسطینی‌ها بودیم چه انتظاری از ملت‌ها و دولت‌های جهان داشتیم؟

وی با تأکید بر اینکه امروز رژیم صهیونیستی منفور ترین رژیم در سطح منطقه و در سراسر جهان است؛ تصریح کرد: جنایت‌های این رژیم و بیش از ۷ دهه کشتار و اشغالگری آبرو و اعتباری برای این رژیم بین ملت‌های جهان باقی نگذاشته اما با این حال، صهیونیسم بین‌الملل که کنترل ثروت، قدرت و رسانه را در جهان اختیار دارد، توانسته از طریق اعمال نفوذ در برخی دولت‌ها، آنها را در راستای تأمین منافع رژیم صهیونیستی با خود همراه کند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: