[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ۵ بهمن ماه از رودخانه حبله رود به عنوان یکی از مهمترین رودخانه های استان نام برد و اظهارکرد: آب شستگی ناشی از بارش ها و جریانات دائمی عبور آب دهانه های پل‌های شمالی و جنوبی رودخانه حبله رود احتمال هرگونه آسیب به پل مذکور را افزایش داده بود که با توجه به بازدیدهای میدانی عملیات ترمیم و بازسازی رادیه برید در دست اجرا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با ترمیم و بازسازی دوباره رادیه برید، اختلاف ارتفاع پایین دست دهانه های پل با بستر رودخانه، مرتفع و از آب شستگی مجدد پل در هنگام بروز سیلاب جلوگیری خواهد شد.

صداقت با بیان اینکه اعتبار برآورد شده برای ترمیم و بازسازی رادیه برید پل‌های رودخانه حبله رود ۱۰ میلیارد ریال و از محل منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سال جاری بوده متذکر شد: این عملیات از شهریور ماه سال جاری شروع و سعی شد با استفاده از تمام ظرفیت پیمانکار در کوتاهترین زمان به بهره برداری برسد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: برای نگهداری از پل ها اقدام های پیشگیرانه در آب بندی سطح پل ها، تعمیر، پاکسازی و شست و شوی کانال هدایت آب و دیواره های تونل ها، تعمیر آبچکان، تعمیر آب رو و پل های کوچک در مسیل ها، تعمیر قرنیز و ارتقای ایمنی نرده پل ها در دستور کار قرار دارد.

وی یادآوری کرد: پل های رودخانه حبله رود در محور سمنان- گرمسار محدوده شهرستان آرادان واقع شده و از آن می توان به عنوان یکی از پل های بزرگ استان نام برد.

لازم بذکر است حبله رود تنها رود چهارفصل در استان کویری سمنان است و حیات کشاورزان شهرستان های گرمسار و آرادان به این رودخانه دائمی وابسته است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: