[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ میثم کاشفی قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به تازه‌ترین برنامه حمایتی از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو در قالب خدمات گوناگون و متنوع حمایتی اظهار داشت: خانواده‌های دارای چندقلو نیازمند مراقبت و حمایت از سوی مسئولان هستند، چراکه بسیاری از این خانواده‌ها به دلیل نداشتن توان مالی لازم در زمان تولد نوزادانشان دچار مشکلات فراوانی در امور نگهداری و مخارج زندگی می‌شوند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و در راستای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری که هدف رسیدن به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب است، رسیدگی به امور این خانواده‌ها و ارائه خدمات به آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی به جامعه هدف و مشمول این کمک‌ها اشاره کرد و گفت: خانواده‌های پر نوزاد متقاضی مساعدت که با اولویت مسکن، معیشت و درمان دچار مشکل بوده و از امکانات دولتی و یا عمومی غیردولتی استفاده نکرده و تعداد نوزادان متولد شده هم‌زمان در آن خانواده بیش از سه نوزاد باشد، مشمول این طرح خواهند بود.

کاشفی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده به خانواده‌های پُرنوزاد استان سمنان سال گذشته در قالب کمک‌معیشت، خرید لوازم ضروری منزل، تسهیلات کارگشایی، اشتغال و خرید مسکن و تهیه شیرخشک و بسته‌های غذایی بوده است، ادامه داد: در کنار ارائه خدمات مستمر به این گروه از جامعه هدف این نهاد فراهم‌کردن شرایط توانمندسازی خانواده‌های پُرنوزاد از برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان سمنان بوده و با همین نگاه زمینه اشتغال‌زایی و تأمین مسکن این گروه از جامعه هدف از اقدامات مهم این نهاد بوده است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان یادآور شد: ارائه خدمت به این خانواده‌ها پس از تأیید میزان و نوع نیازهایشان توسط کارشناسان این نهاد در مواردی نظیر کمک‌هزینه تأمین مسکن، کمک‌معیشت، تسهیلات اشتغال‌زایی و نیز خدمات حمایتی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: زوج‌های دارای فرزند چندقلو که مشمول این طرح هستند، می‌توانند با مستندات لازم به دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌ها و مناطق تابعه این استان مراجعه و از خدمات لازم برخوردار شوند.

ایسنا

انتهای پیام/

 

[ad_2]

منبع

Shares: