[ad_1]

به گزارش مرات، راضیه طاهری کارشناس مرمت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اظهار کرد: تعدادی از آثار سفالی مکشوفه این محوطه باستانی توسط کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی اداره‌کل ساماندهی و مرمت شد.

وی افزود: مستندنگاری، تنظیم شناسنامه تخصصی، مطالعات تاریخی و هنری، پاک‌سازی رسوبات و آلودگی‌های سطحی، وصالی مجدد و استحکام‌بخشی، بازسازی بخش‌های کمبود و موزون‌سازی رنگی در این مرحله از مرمت انجام شد همچنین ادامه داد: دیگر اشیا مکشوفه از این محوطه بر اساس اندازه، ابعاد، فرم و کاربری در قفسه‌ها و کشوهای فلزی ساماندهی و طبقه‌بندی شدند.

کارشناس مرمت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کاوش نجات بخشی گورستان مرسین اواسط تابستان ۱۳۹۳ آغاز شد و هدف از این کاوش نجات‌بخشی و بررسی باستان‌شناختی، شناسایی و مستندنگاری آثار تاریخی فرهنگی و به دست آوردن اطلاعات از محوطه است.

طاهری افزود: اهداف علمی دیگری مانند بررسی و شناسایی شیوه تدفین، شناخت ساختار و طبقات اجتماعی بر اساس هدایای تدفینی، مطالعه و بررسی ارتباطات تجاری با سایر مناطق بر اساس هدایای تدفینی انجام شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: