[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، عصر امروز نشست هم اندیشی مسئولان رسانه های استان با موضوع نقش رسانه درجهادتبیین واطلاع رسانی برنامه های دهه فجر برگزار شد.

 ارتقای سواد رسانه ای برای آحاد جامعه ضروری است

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به افشای توطئه‌های دشمنان انقلاب در طول تاریخ گفت: دشمنان اسلام و انقلاب برای رسیدن به اهداف شوم خود دست به توطئه‌هایی زده‌اند که رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای باید این توطئه‌ها را بشناسند و بر افشای آن تأکید کنند.

وی در ادامه افزود:سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مشکلات یکی از موضوعاتی است که دشمنان انقلاب در ماه‌های اخیر بر آن تأکید دارند.

مدیرکل ارشاد سمنان بر ضرورت انگیزه و تزریق روحیه نشاط و امید به جامعه توسط رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: رهبر انقلاب بر امیدآفرینی در جامعه تأکید دارند که باید به این مسئله نیز در جهاد تبیین توجه شود.

به گفته فلاح روایت اول در اطلاع‌رسانی بسیار مهم و ضروری است که در ارائه اخبار و رویدادها توجه به عادلانه بودن مطالب به خصوص در روایت اول باید توجه ویژه شود.

مدیرکل ارشاد سمنان توجه به آموزش در فعالیت‌های رسانه را ضروری دانست و افزود: برای توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای باید در مباحث فنی و تکنیکی به توسعه آموزش فعالان رسانه‌ای توجه شود و در کنار آن ارتقای سواد رسانه‌ای برای آحاد جامعه نیز لازم و ضروری است.

رسانه مهمترین و محوری‌ترین مؤلفه در جنگ نرم و ترکیبی است

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: مدیران فعال در بدنه دولت نیز باید پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران و صاحبان رسانه باشند.

وی با اشاره به اینکه رسانه مهمترین و محوری‌ترین مؤلفه در جنگ نرم و ترکیبی است، اظهار کرد: انتظار است رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی از تلاش‌ها و دستاوردهای نظام به منظور ارتقای رضایتمندی اهتمام ویژه داشته باشند.

به گفته ریواده رسانه‌ها با آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی در تحقق جهاد تبیین بیش از پیش نقش‌آفرین باشند که در این راستا دستاوردها و آرمان‌های انقلاب باید برای نسل جدید تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بدخواهان نظام در دوره‌های مختلف در پی توطئه و ضربه به کشور بودند یادآور شد: اقشار مختلف جامعه ایران اقدام تحریم سپاه پاسداران را محکوم می‌کنند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه سپاه و بسیج برآمده از مردم هستند و تحریم سپاه در واقع تحریم و اهانت به مردم است متذکر شد: بیان تلاش‌های سپاه و بسیج مصداق جهاد تبیین است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: