قانون انرژی خورشیدی، بخش اصلی از برنامه‌های شهر برلین برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی خواهد شد.

به گفته مقامات محلی در برلین که پیش‌نویس قانون انرژی خورشیدی را به قانون‌گذار شهر ارائه کرده‌اند، انرژی خورشیدی مسیر ﺁینده خواهد بود. بر اساس این قانون (درصورتی‌که اعمال شود) همه ساختمان‌های جدید ساخته‌شده در پایتخت ﺁلمان باید به صفحات خورشیدی مجهز شوند. چنین تعهدی به‌طور اساسی حامی تلاش‌های مقابله با تغییرات آب‌وهوایی شهر بوده و توسعه پایدار ﺁن را به‌طور موثر بهبود می‌بخشد.

محققان تاکید کردند: انجام هر کاری که برای محیط‌زیست لازم است، باید در نظر گرفته شود.

پیش‌نویس قانون انرژی خورشیدی به دستور رامونا پاپ، سناتور اقتصاد، انرژی و موسسات عمومی برلین، برای بازبینی ارائه شده است. وی در جریان این بازبینی اظهار کرد: «انرژی خورشیدی نقش مهمی در راه رسیدن به شرایط اقلیمی خنثی در برلین ایفا می‌کند. به همین دلیل است که می‌خواهیم از این قانون برای تسریع بیشتر توسعه خورشیدی استفاده کنیم. قانون خورشیدی از برنامه‌ریزی و نصب سیستم‌های خورشیدی در ساختمان‌های جدید حمایت می‌کند و شامل مناطق دورافتاده‌ای خواهد شد که نیاز سریع به تغییر انرژی ‌دارند.»

دولت برلین پتانسیل قابل‌توجه در پشت‌بام‌های شهر را به رسمیت می‌شناسد و با استفاده از قانون خورشیدی برای استفاده از حداکثر بام برای تولید برق از انرژی خورشیدی گام‌های مهمی را برمی‌دارد.

گسترش انرژی خورشیدی در راستای اهداف طرح جامع شهر خورشیدی که در ماه مارس امسال تصویب شد، قرار است حداکثر تا سال ۲۰۵۰، ۲۵ درصد از تقاضای برق برلین را پوشش دهد. وضع این قانون باعث صرفه‌جویی حدود ۳۷ هزار تن دی‌اکسید کربن در پنج سال و همچنین افزایش ارزش‌افزوده منطقه‌ای خواهد شد.

در هفته‌های ﺁتی، مجلس سنای برلین در مورد اعمال استفاده از نیروی خورشیدی اجباری برای صاحبان ساختمان‌های مسکونی و تجاری تصمیم‌گیری خواهد کرد. این تعهد شامل ساختمان‌های جدید و همچنین بازسازی اساسی در سقف ساختمان‌های موجود از اول ژانویه ۲۰۲۳ می‌شود.

Shares: