[ad_1]

به گزارش مرآت؛ حجت الاسلام عباس عبدالهی در جمع قرآنیان و فعالان قرآنی سرخه به میزبانی مسجد جامع ضمن اشاره به دو مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه قرآنیان یعنی تبیین و گره خودن فعالیت‌های قرآنی با مساجد، تأکید کرد: باید همه ما در قبال تبیین مسئولیت پذیر باشیم.

وی افزود: اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی از کلماتی مانند فریضه واجب و قطعی یاد می‌کردند یعنی چیزی را در ساحت راهبری جامعه اسلامی ما می‌دیدند که ما مشاهده نمی‌کردیم.

توجه به جهاد تبیین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: وقتی فتنه ترکیبی و پیچیده مرحومه امینی رخ داد و سه ماه خیابان‌ها عرصه تقابل شد، تازه متوجه شدیم که معظم له چرا این میزان پرتکرار و با تمام اقشار مختلف جامعه از یک ضرورت واجب یعنی جهاد تبیین سخن گفتند.

عبدالهی با بیان اینکه هر کس در هر کجای ایران اسلامی در هر لباسی، وظیفه‌ای در قبال این جهاد دارد، بیان کرد: سوال اصلی که باید از خودمان بپرسیم این است که اگر مسئولان فرهنگی و اجرایی و… به درستی رسالت خود را در قبال تبیین عمل نمی‌کنند، آیا تکلیف از ما ساقط می‌شود؟

وی با بیان اینکه مسئولیت پذیری نخستین رکن مهم در جهاد تبیین است، تاکید کرد: همه ما در هر مقامی باید از خودمان بپرسیم که در این دورانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع تبیین را بیان کردند، در این زمینه چه اقدامی کرده‌ایم.

توجه به مطالبات رهبری

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در دیگر بخش سخنان خود بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه رمضان گذشته یک مسئولیت را نیز بر دوش فعالان قرآنی نهادند و فرمودند که فعالیت‌های قرآنی باید با مساجد گره بخورد و برای این امر یک راهکار نیز ارائه کرده و موضوع هر مسجد یک پایگاه قرآنی را مطرح کردند لذا یکی دیگر از موضوعات مهم در ارتباط با جامعه قرآنی استان سمنان و شهرستان سرخه، جامع عمل پوشاندن به این مطالبه معظم له است.

عبدالهی با بیان اینکه نزدیک به یک سال از سیاستگذاری معظم له در این زمینه می‌گذرد، لذا زمان آن رسیده تا جامعه قرآنی استان سمنان از خود این سوال را بپرسد که در این مدت برای جامه عمل پوشاندن به این مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی چه کرده است؟ افزود: انفعال دستگاه‌های اجرایی و مسائلی که همواره در زمینه منابع مالی و … مطرح می‌شود آیا تکلیف جامعه قرآنی را ساقط می‌کند؟

وی با اشاره به مطالبه تبدیل شدن مساجد به پایگاه‌های قرآنی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: در فاصله باقی مانده تا ماه رمضان این طرح در استان اجرا شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: