[ad_1]

به گزارش مرآت؛ محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور دیروز در جلسه ستاد بحران گاز حضور یافت.

معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه گفت: از ملت ایران تشکر ویژه دارم، در طول یک سال گذشته دوبار شاهد این حماسه بودم، زمانی که کمبودهای کالاهی اساسی در دنیا حادث شد در کشورهای مدعی تمدن مردم به فروشگاه‌ها ریختند ولی در کشور ما یک نفر یک کالای اضافی بیشتر از نیازش خرید نکرد که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه این حجم از سرما کم‌سابقه بوده است، تصریح کرد:کمتر چنین اتفاقی رخ داده و هر وقت چنین سرمایی‌ به سمت کشور آمده مشکلات زیادی ایجاد کرده است ولی مردم کمک کردند از وضعیت فعلی به خوبی گذر کنیم، البته هنوز تمام نشده و از مردم می‌خواهم تا در حد اعلی در این مورد همکاری کنند.

مخبر، ضمن تشکر از وزیر نفت و سایر پرسنل و کارکنان این وزراتخانه، گفت: انتخاب آقای اوجی به دلیل تجربه‌ و سابقه کاری در وزارت نفت اقدامی شایسته بود؛ کار خوبی که در وزارت ‌نفت صورت گرفت این بود که از قبل همه پیش‌بینی لازم انجام شده بود و هیچ چیز از نظر وزارت نفت خارج پنهان نماند و این مسأله خیلی به ما کمک کرد و به دلیل مشکلاتی که سرما در سایر کشور ها به وجود آورده بود، نمی‌توانستیم از کشور دیگری کمک بگیریم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دیشب رئیس‌جمهور دو بار از میان برنامه‌هایشان اوضاع را پیگیری می‌کردند و نگران وضعیت بودند.

مخبر افزود: نفت و گاز جزو ذخایر کشور است که می‌توان با آن‌ها کشور را به خوبی اداره کرد، اما سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه انجام نشده بود، اگر چنین سرمایه‌گذاری‌ای انجام می‌شد، در این وضعیت حتی می‌توانستیم به کمک کشور‌های دیگر نیز برویم و برای ما اقتدار اقتصادی را به ارمغان می‌آورد.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم با برنامه وزیر نفت و تیم‌شان در این زمینه سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهیم تا درآمد خوبی نصیب کشور کند، در معیشت مردم مؤثر باشد، سرانه درآمدی مردم را بالا ببرد و در چنین مواقعی بتوانیم به سایر کشورها کمک کنیم.

فارس

پایان پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: