[ad_1]

به گزارش مرات، محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی استان سمنان در کمیته مدیریت بحران این اداره کل که به‌منظور برنامه‌ریزی در خصوص مصرف و تأمین انرژی، آمادگی و تجهیز امکانات موردنیاز در صورت بحران در سه بخش اداری، مددجویی و مراکز شبانه‌روزی که قریب به یک هزار نفر در این مراکز مقیم هستند، ضمن قدردانی از همکاری همراهی مردم به‌ویژه کارکنان اداره کل در مصرف بهینه گاز و کمک به تأمین گاز مناطق با افت فشار اظهار کرد: بحران، غیرمنتظره پیش می‌آید و راه برون‌رفت از بحران، آمادگی و پیش‌بینی قبلی بحران یا همان پدافند غیرعامل است.

وی با تأکید بر لزوم مناسب‌سازی و استفاده از در و پنجره‌های دوجداره، یکی از عوامل مؤثر در بهینه مصرف شدن انرژی را استفاده از این تجهیزات بیان کرد و گفت: در ستاد بهزیستی استان و برخی شهرستان‌ها با تعویض در و پنجره‌ها توانسته‌ایم تا ۵۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان اولویت برنامه‌ریزی و تجهیز وسایل را مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت عنوان کرد و خواستار برگزاری جلسه به قید فوریت با رؤسای شهرستان‌های تابعه شد تا بتوان با برنامه‌ریزی و تأمین منابع، تجهیزات و وسایل موردنیاز را تهیه کرد و در اختیار مراکز قرار داد.

منطقی گفت: در بازدید روزهای ۲۴ و ۲۵ دی‌ماه از برخی مراکز نگهداری و کسب اطلاعات، مشخص شده است شرایط فعلی مراکز شبانه‌روزی در وضع مطلوبی است و در برخی از مراکز، تدابیر لازم به‌منظور تهیه وسایل جایگزین گاز طبیعی اتخاذ شده است.

وی با تأکید بر لزوم رسیدگی و تست تجهیزات و امکانات ذخیره‌شده به‌منظور استفاده در زمان بحران برای ایجاد آمادگی و فراهم بودن زیرساخت‌ها، به معاونت پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان سمنان دستور داد تا از کلیه منابع و ظرفیت‌های موجود در بخش دولتی به‌منظور تهیه تجهیزات و امکانات گرمایشی و در اختیار قرار دادن به مددجویان استفاده شود.

منطقی گفت: توجه شود کاهش ساعت اداری یا دورکاری نباید علت کاهش خدمات‌دهی به جامعه هدف شود و فعالیت‌ها همچون گذشته به مددجویان و آحاد جامعه ارائه شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: