[ad_1]

به گزارش مرآت، حسین سعدالدین رییس تعزیرات شاهرود گفت: گرانفروشی، درج نکردن قیمت، تقلب، ارایه ندادن فاکتور خرید به بازرسان و کم فروشی، به ترتیب بیشترین پرونده‌ها را طی ۹ ماهه گذشته به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه گرانفروشی در صدر تخلفات اصناف شاهرود قرار دارد، ابراز کرد: از ابتدای سال تاکنون به ۶۰۸ پرونده درج نکردن قیمت، ۲۸۳ پرونده تقلب، ۲۶۴ پرونده ارایه ندادن فاکتور خرید به بازرسان و ۱۷۹ پرونده کم‌فروشی رسیدگی شد.

سعدالدین به قانون جدید نظام صنفی اشاره کرد و گفت: درج نکردن قیمت، ندادن فاکتور خرید به مشتری و ارایه ندادن فاکتور خرید به بازرسان ۱۰ میلیون تومان جریمه برای اصناف به همراه دارد.

رییس تعزیرات شاهرود: بیشترین تخلف واحدهای صنفی گرانفروشی است

متخلفان صنفی در شاهرود افزون بر ۳۰ میلیارد تومان جریمه شدند

رییس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود از جریمه ۳۰ میلیارد و ۵۱۷ میلیون تومان برای سه هزار پرونده مختومه خبر داد و افزود: ۴۳ پرونده متخلفان از سال گذشته به علاوه سه هزار و هشت پرونده طی ۹ ماه گذشته در این اداره توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد سه هزار پرونده با صدور رای مختومه شد.

وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر هشت میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان از محکومیت جزای نقدی متخلفان وصول شده است، اظهار کرد: طی این بازه زمانی ۲ هزار و ۴۷۸ پرونده در حوزه کالا و خدمات به واحد اجرای احکام تعزیرات حکومتی شاهرود ارجاع شد که از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۱۶۵ پرونده با صدور رای مختومه شد.

سعدالدین با اشاره به اینکه ۳۱ پرونده قاچاق کالا و ارز باقیمانده از سال گذشته نیز بررسی شد، ادامه داد: امسال ۲۲۴ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز به اجرای احکام ارجاع شد که از این تعداد ۲۱۰ پرونده رسیدگی و رای صادر شد.

رییس اداره تعزیرات حکومتی شاهرود ابراز کرد: از ۲۱۶ پرونده وارده حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز ۲۰۱ پرونده با صدور رای مقتضی مختومه شد.

به گفته وی، طی ۹ ماهه گذشته ۲ هزار و ۹۱۸ پرونده به اجرای احکام وارد شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۷۶ پرونده رسیدگی و پس از صدور رای مختومه شد.

شهرستان شاهرود دارای بیش از هشت هزار واحد صنفی مجوزدار است، این واحدها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می‌پردازند.

ایرنا

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: