[ad_1]

امیر علی ابوالفتح کارشناس مسائل بین الملل و سیاست خارجی ضمن گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با ابعاد حمله نظامی ایران به یکی از بزرگترین و مهمترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و در طی ۷۵ سال گذشته هیچ کشوری جرات درگیری مستقیم با آمریکا را نداشته  و پیام این حمله به آمریکا و متحدانش این است که ایران هیچ اقدام نظامی را بدون پاسخ نگذاشته و ابایی از درگیری با کشورهای متهاجم نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه افزود: اگرچه به ظن عده ای ابعاد این حمله در برابر شهادت حاج قاسم نامتوازن بوده و برابری نمی کند، اما مهمتر از این مسئله فروریختن هیمنه آمریکا و شکست پذیر شدن دیوار دفاعی این کشور است.

ابوالفتح تصریح کرد: براساس روایت خود آمریکایی ها از این حادثه به دلیل آنکه کسی کشته نشده است پس حمله تلافی جویانه انجام نمی شود، اما در پس ماجرا واقعیت این است که امریکا قصد راه اندازی جنگ نظامی مجدد در غرب آسیا را نداشته و به دنبال درگیری با ایران قدرتمند نبوده است.

 

 

 

بنا به گفته ابوالفتح آمریکا هنوز هم هیچ آمار رسمی و دقیقی از تعداد تلفات جانی در این حمله را ارائه نکرده است و در طی روزهای بعد از وقوع حادثه به صورت قطره چکانی و پراکنده اطلاعات را منتشر کرده و بدون اشاره به تلفات جانی تنها از آسیب مغزی ۱۰۰ نفر گفته است.

این تحلیل گر مسائل آمریکا بیان داشت: به دلیل نظامی بودن این پابگاه و عدم امکان ورود به آن توسط خبرنگاران امکان اعلام امار رسمی وجود ندارد و باید منتظرماند شاید درسالهای آتی اطلاعات محرمانه منتشر شود.

وی در نهایت ابراز کرد: حمله به عین الاسد واقعاً پیروزی بزرگی بود که باید قدر بدانیم منتهی همه انتقام نبود، انتقام اصلی اخراج امریکایی از منطقه است و پیغام اصلی این حمله این بود که دیگران نمی توانند که هرکاریکه دلشان می‌خواهد انجام دهند و باید منتظرعواقب رفتار خود باشند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: