[ad_1]

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی منصوریان،کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی ضمن گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با برقراری روابط عاطفی با ملت ها ونماد های مقاومت گفت: در اسلام به معنای کلان امت مورد توجه بیشتری قرار دارد و کسانی مانند حاج قاسم سلیمانی نگاه فرامرزی و فراجغرافیایی داشتند و به دنبال تشکیل امت واحده اسلامی بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: زمانی می‌توانیم در دنیا اثر گذارباشیم و رابطه‌مان را با کشورهای دیگر تقویت کنیم که از نگاه ملت گرایی و قوم و قبیله ای خارج شویم و امت‌وار به دنیا نگاه کنیم.

وی راه ایجاد تشکیل امت واحده را دشمن شناسی و زمان شناسی و همچنین شناخت دشمن مشترک دانست و افزود: شخصیت های تاثیر گذاری مانند حاج قاسم بدین جهت محبوب ملت های مظلوم می شوند چونکه نگاه آنها برای تاثیر گذاری در دنیای اسلام فرامنطقه ای است.

این تحلیل گرمسائل سیاسی خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی دشمن شناس و زمان شناس بود، یعنی شرایط زمانی و نوع دشمنی دشمن را به خوبی درک می‌کرد و ما نیز باید نقشه و توطئه دشمن را خوب بشناسیم و شرایط موجود را درک کنیم تا بتوانیم راه او را ادامه دهیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری از تشابه شرایط امروزکشور به جنگ احزاب و جنگ ترکیبی دشمن تصریح کرد: درجنگ احزاب دشمنان اسلام در شکل های مختلف با یکدیگر متحد شده و یهودیان و منافقین و مشرکین با همدیگر برعلیه پیامبر می جنگیدند و امروزنیز در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که تمام گروههای منافق و سلطنت طلب و تجزیه طلب با هم علیه کشور شورش کردند.

منصوریان همچنین خاطر نشان کرد: در جنگ احزاب عده ای مرجف عده ای منافق به دنبال شایعه پراکنی و ایجاد رعب و وحشت در بین مسلمانان و گروهی هم در جنگ ورویارویی با پیامبر بودند که ما این شرایط را در حال حاضر نیز تجربه کردیم.

این استاد حوزه و دانشگاه به تاثیر جهاد تبیین در بین مسلمین در زمان جنگ احزاب اشاره کرد و افزود: مسلمین و یاران پیامبر در مقابل شایعه پراکنی های دشمن بیکار ننشسته و به تبیین شرایط موجود می پرداختند تا بتوانند مردم را آرام کنند و امروز نیز اهمییت فریضه جهاد تبیین باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

وی به گشایش های دوران پیامبر بعداز پیروزی مسلمانان در جنگ احزاب اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی مسلمانان در جنگ احزاب در ابعاد مختلف قدرت مسمانان در دنیا افزایش پیدا کرد و گسترش و نفوذ اسلام در دنیا فزایش یافت.

منصوریان در نهایت ابراز کرد که امروز پس از گذر از فتنه ها باید برای گسترش اسلام و افزایش نفود و قدرت استراتژیک در منطقه تلاش کنیم وبدانیککه دشمن از توطئه ونقشه دست برنخواهد داشت و دفعه دیگر با شدت و قدرت بیشتری وارد میدان می شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: