[ad_1]

به گزارش مرآت؛ سرهنگ علی کریمی، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در نشستی انتظامی، از عملیات مشترک و کشف هشت تن چوب درختچه حفاظت‌شده تاغ در یک انبار در حاشیه شهر توسط مأموران مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شاهرود و میامی خبر داد.

وی گفت: پس از اطلاع مأموران پلیس شاهرود و میامی از اقدامات چند جوان در راستای تهیه و فروش چوب قاچاق، مورد را در دستور رسیدگی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود افزود: پس از اقدامات انجام‌شده با همکاری اداره منابع طبیعی شاهرود، درنهایت انبار چوب‌های مذکور شناسایی و مورد رصد مأموران قرار گرفت.

کریمی از تأیید خبر واصله و خرید و فروش در این انبار سخن گفت و اظهار کرد: درنهایت با هماهنگی قضایی مأموران به محل وارد شدند و هشت محل دپوی چوب تاغ قاچاق رؤیت و پنج نفر که در این انبار حضور داشتند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از کشف هشت تن چوب تاغ قاچاق به ارزش هشت میلیارد ریال خبر داد و گفت: متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند و در این راستا، دو دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

به گزارش فارس؛ قطع و خرید و فروش درختچه تاغ از مصادیق مجرمانه تخریب منابع طبیعی است و برابر ماده ۴۲، ۴۳ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس برای مرتکبان پیش‌بینی شده است.

از همه هم‌وطنان درخواست شده است تا با حفظ این سرمایه‌های ملی، نقش و مسؤولیت خود را در تولید امنیت ایفا کنند.

پایان پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: