[ad_1]

به گزارش مرآت، سیدرضا فاطمی‌امین ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان آذربایجان شرقی با تاکید بر این نکته که تولید خودرو تا آذرماه به اندازه کل تولید خودرو در سال گذشته بوده است، اظهار کرد: اکنون واردات خودرو عملیاتی شده و با عرضه زیاد خودرو قیمت آن در بازار آزاد نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که این استان یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود گفت: امروز در جلسه ای با فعالان اقتصادی با مشکلات و دغدغه های این واحدها آشنا شده تا با تبادل اطلاعات بتوانیم به پیشرفت و رشد این واحدها کمک کنیم.

وی مهمترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی را سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: البته این مشکل نشانه خوبی است که تولید و بازار تقاضا وجود دارد.

وزیر صمت تاکید کرد: رئیس جمهور دستور ویژه ای دادند تا ما برای حل این مشکل در جلسه هفته آینده دولت پیشنهاد خود را ارائه دهیم.

فاطمی امین از رشد ۴.۹ درصدی تولید در بخش صنعت در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با ادامه روند کنونی بسیاری از مشکلات کنونی مردم حل خواهد یافت.

وی در خصوص التهاب در بازار خودرو نیز گفت: خودرو دارای دو قیمت است یکی قیمت کارخانه ای و دیگری قیمت در بازار آزاد؛ آنچه در تلاطم است قیمت بازار آزاد است که به علت ناهماهنگی عرضه و تقاضا رخ داده است.

وزیر صمت با تاکید بر این نکته که تولید خودرو تا آذرماه به اندازه کل تولید خودرو در سال گذشته بوده است، گفت: اکنون واردات خودرو عملیاتی شده و با عرضه زیاد خودرو قیمت آن در بازار آزاد نیز کاهش خواهد یافت.

فاطمی امین با انتقاد از برخی قیمت گذاری ها در بازار گفت: سوال من این است که چند خودرو با قیمت های افزایش یافته خرید و فروش شده است.

وی در خصوص قیمت های کاذب در بازار آزاد خودرو اظهار کرد: یکی از راهکارها برای مقابله با این قیمت گذاری ها این است که مردم قیمت های واقعی را از بورس استخراج کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: