[ad_1]

به گزارش مرآت، علی حسین‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، تأمین هزینه‌های کشور از طریق مالیات را از اولویت‌های اصلی برنامه‌های اقتصادی دولت دانست.

وی گفت: در سیاست‌های کلی برنامه‌های هفتم توسعه که از سوی مقام معظم ابلاغ شده است، تحول در نظام مالیاتی با رویکرد تأمین هزینه‌های جاری دولت از محل مالیات و تنظیم‌گری بازار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در این دیدار که به همراه معاونان اداره کل، رئیس اداره حراست، مسؤول روابط عمومی و فرمانده بسیج این اداره کل انجام شد، مبارزه با فرار مالیاتی، شناسایی پایه‌های جدید مالیاتی و در عین حال، حمایت از تولید و بخش مولد جامعه را از برنامه‌های اصلی سازمان امور مالیاتی توصیف کرد.

حسین‌پور بیان کرد: در مقایسه آمارها و شاخص‌ها با سایر کشورها به این نتیجه دست خواهیم یافت که از اوایل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون، شاخص‌های مالیاتی تغییر چندانی نیافته و نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی حدود هفت درصد بوده که در حال حاضر نیز این رقم به همین میزان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته دنیا، نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی حدود ۲۵ درصد است و با کمی تأمل به این نتیجه دست خواهیم یافت که این میزان در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر اختلاف فاحشی دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به بودجه سال جاری بیان کرد: از مبلغ یک هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع عمومی دولت، یک هزار هزار میلیارد تومان به هزینه‌های جاری اختصاص دارد که طبق قانون بودجه کل کشور، تأمین ۴۵۰ هزار میلیارد تومان آن بر عهده سازمان امور مالیاتی است.

حسین‌پور ضمن تشریح اهداف و سیاست‌های سازمان در تحقق بودجه کشور گفت: همان‌طور که ملاحظه می‌شود در حال حاضر پیش‌بینی پوشش هزینه‌های جاری دولت از محل دریافت مالیات ۴۵ درصد است.

وی بیان کرد: با احتساب حقوق و عوارض گمرکی، این عدد ۵۳ درصد بوده که مستلزم همت بسیار در جبهه اقتصادی است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: