[ad_1]

به گزارش مرآت، به نقل از صدا و سیما؛ گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۱۱ ماهه سال جاری میلادی با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.
مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار اعلام شده بود.
بر اساس این گزارش واردات چین از ایران در ۱۱ ماهه سال جاری میلادی ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رشد داشته و به ۶ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار رسیده است. چین در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال قبل ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.
صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ نیز رشد ۱۷ درصدی داشته و به ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
تراز تجاری دو کشور در ۱۱ ماهه سال جاری میلادی به میزان ۲.۵ میلیارد دلار به نفع چین بوده است.
بر اساس این گزارش در یازدهمین ماه سال ۲۰۲۲ کل مبادلات تجاری دو کشور با رشد ۲۱ درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده و به ۱ میلیارد و ۲۶۱ میلیون دلار رسیده است.
چین در نوامبر امسال ۳۲۶ میلیون یورو کالا از ایران وارد و ۹۳۵ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده است. واردات چین از ایران در این ماه نسبت به ماه قبل از آن ۱۰ درصد کاهش داشته، اما صادرات چین به ایران ۳۹ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: