[ad_1]

به گزارش مرات، سید مجتبی خیام نکویی در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی دفتر وی ضمن بیان اینکه طرح اصلاح الگوی کشت بیش از نیم قرن که در کشور پیگیری می‌شود، ابراز داشت: به منظور اصلاح الگوی کشت ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه برای سال آتی پیشنهاد شده تا این اقدام با شدت و قوت بیشتری تداوم یابد.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی‌های به روز است، افزود: یکی از این اقدامات می‌تواند اصلاح الگوی کشت با توجه به تغییر اقلیم، خشکی و شوری آب و کمبود منابع آبی کشور باشد که این مهم طی چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی کشور بابیان اینکه سمنان می‌تواند یکی از استان‌های پایلوت اجرای این طرح‌ها معرفی شود، ابراز داشت: از بین انبوه محصولاتی که غالباً در این استان کشت می‌شود اصلاح الگوی کشت ۱۲ محصول مد نظر قرار دارد.

خیام نکویی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد تا بر روی افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی استان سمنان با استفاده از اصلاح الگوی کشت متمرکز شویم، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده طی بازه دو الی سه ساله می‌توان شاهد انجام اصلاح الگوی کشت به صورت کامل در سراسر استان سمنان بود.

وی با بیان اینکه ارزان سازی غذا و خوراک با کاهش هزینه‌های تولید امکان پذیر است، افزود: در این راستا یکی از چالش‌های موجود بر سر راه اصلاح الگوی کشت مقطع شدن زمین‌های کشاورزی که تنها چاره حل آن گام برداشتن از خرده مالکی به سمت عمده مالکی است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: