[ad_1]

عباس قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان، در گفت و گو با خبرنگار مرآت، با اشاره به کاهش آمار ولادت در ۹ ماهه نخست سال جاری، بیان کرد: در این مدت ۵ هزار ۲۱۴ مورد ولادت ثبت شده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش ۴.۳ درصدی مواجه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان در ادامه ابراز داشت: همچنین در ۹ ماهه ابتدای سال  هزار و ۸۴۷ مورد وفات ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهشی برابر با ۲۰.۹ درصد را تجربه کرده است.

وی از کاهش ۹.۱ درصدی ازدواج در ۷ ماهه نخست سال در استان خبر داد و عنوان کرد در این بازه زمانی یک یکهزار و ۸۴۵ مورد ازدواج ثبت شده است همچنین در این مدت ۸۶۰ مورد طلاق ثبت شده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۰.۲ درصد کاهش داشته است.

قندالی با بیان محبوب ترین نام ها در آمار ثبت شده ۹ ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: فراوانی ۹ ماهه نام پسران به ترتیب شامل نام های امیر علی، امیر حسین، علی، محمد، آراد، آریا‌، ابوالفضل، حسین، محمد حسین و علیرضا می شود. همچنین نام های فاطمه، زهرا، هانا، رستا، ریحانه، حلما‌ زینب و دلوین به ترتیب بیشترین آمار ثبت شده نام دختران را از آن خود کرده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به چاپ بیش از ۹۰ درصد کارت‌های ملی درخواست داده شده تا پایان مهرماه سال جاری، خاطرنشان کرد: چاپ نزدیک به ۷ درصد کارت های درخواستی در حال بررسی و انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۷ درصد از مردم استان درخواست کارت ملی هوشمند خود را ثبت کرده‌اند، گفت: از سایر مردم استان می‌خواهیم جهت صدور کارت ملی هوشمند خود اقدام به ثبت درخواست کنند.

قندالی با اشاره به راه‌اندازی سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان، «سهیم» به آدرس sahim.sabteahval.ir در هفته دولت، تاکید کرد: عموم مردم می توانند با مراجعه به این سامانه ضمن سبز و اصلاح اطلاعات خانوار نسبت به ثبت درخواست هایی نظیر تغییر نشانی صدور گواهی تجرد و ثبت درخواست کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: