[ad_1]

به گزارش مرآت، محمدرضا کشاورزیان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: هفت نفر از متخلفان منابع طبیعی طی سه مرحله عملیات مشترک یگان حفاظت منابع طبیعی و مأموران نیروی انتظامی دستگیرشدند.

وی با بیان اینکه پس از تشکیل پرونده، متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند، ابراز داشت: در عملیاتی شبانه از انبار یکی از روستاهای بخش بسطام ۶ تن چوب تاغ کشف شد، پس از بررسی کارشناسان متخلفان ۵۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

کشاورزیان از تخریب یک کوره تولید زغال با هماهنگی مراجع قضایی در یکی دیگر از روستاهای بخش بسطام خبر داد و اظهار داشت: در این کارگاه تولید غیرمجاز زغال تاغ، مقدار ۲ تن زغال و پنج تن چوب تاغ به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان کشف و ضبط شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: در سومین عملیات پس از پایش اطلاعاتی و حفاظتی، از سه کوره غیرمجاز تولید زغال ۵۰۰ کیلوگرم زغال تاغ به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان کشف شد.

کشاورزیان با قدردانی از اداره منابع طبیعی و پلیس آگاهی میامی و همچنین پلیس آگاهی شاهرود تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی را با سامانه ۱۳۹ و یا تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اطلاع‌رسانی کنند.

گیاه تاغ گونه‌ای کویری و مقاوم در برابر کم آبی است که با هزینه فراوان کاشته و نگهداری می‌شود این گیاه نقش مهمی در حفظ روستاها در برابر شن‌های روان دارد. این نوع درختچه نقش مهمی در پیشگیری از بیابانزایی و روند پیشروی مناطق بیابانی به مناطق مسکونی حاشیه کویر دارد که به خاطر تولید زغال از این چوب، مورد دستبرد سودجویان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: