[ad_1]

به گزارش مرآت، محمدرضا صادقی معاون اقتصادی استاندار سمنان درباره افزایش صادرات و همچنین ارتباط و تعامل با بازارهای جدید صادراتی در استان سمنان بیان کرد: امسال تاکید بر حوزه دیپلماسی اقتصادی از جمله راهبردهای اقتصادی دولت است که طبیعتاً در استان سمنان نیز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری افزایش ۲۳ درصدی ارزش صادرات را در استان سمنان شاهد هستیم، تاکید کرد: این رشد نشان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بعد صادرات و تولید صادراتی دارد.

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه در صدد هستیم تا مقاصد صادراتی را به نحوی تعریف کنیم که بتوانیم ارتباط نزدیکی با کشورهای هم پیمان خودمان داشته باشیم، ابراز کرد: در این مسیر، نیازسنجی بازارهای خارجی نسبت به محصولات تولیدی استان مد نظر قرار دارد.

وی از تعامل با اعضای کنسرسیوم گردشگری و اقتصادی جاده ابریشم خبر داد و ابراز کرد: انتخاب سمنان به عنوان نماینده کشورمان در این کنسرسیوم این امکان را به ما می‌دهد تا بتوانیم در زمینه گردشگری و توسعه اقتصادی، تعاملات بهتری را داشته باشیم.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در صدد هستیم که هم بتوانیم صادرات استان سمنان را سمت و سو ببخشیم و هم از سوی دیگر بتوانیم فرصت‌های جدید صادراتی را هدف گذاری کنیم، ابراز کرد: صادرات سالانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون دلار از استان در گام نخست هدف گذاری شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: