[ad_1]

به گزارش مرآت؛ سیدعلی میراحمدی، جانشین انتظامی استان سمنان اظهار کرد: طی اطلاعات به دست آمده از منابع، مخبران و معتمدان محلی اشخاصی به‌صورت شبانه اقدام به جمع‌آوری و قطع درختچه‌های تاغ در حوزه کویری شهرستان شاهرود می‌کردند که طی برآورد دقیق و رصد اطلاعاتی مشخص شد موضوع صحت دارد.

وی افزود: پس از تحقیقات تکمیلی، مأموران با اخذ نیابت قضایی به شهرستان شاهرود مراجعه کرند و با همکاری پلیس امنیت اقتصادی آن شهرستان در یک عملیات مشترک از یک انبار واقع در حومه شاهرود مقدار هشت تن چوب تاغ قاچاق کشف و ضبط شد.

جانشین انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه در این عملیات سه دستگاه خودرو توقیف شد و پنج نفر نیز دستگیر شدند، افزود: طبق نظر کارشناسان ارزش این محموله چوب قاچاق ۱۰ میلیارد ریال است.

میراحمدی بیان کرد: چوب‌های قاچاق به اداره منابع طبیعی انتقال یافت و مجرمان به همراه پرونده‌شان به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی خاطرنشان کرد: قطع و خرید و فروش درختچه تاغ از مصادیق مجرمانه تخریب منابع طبیعی است و برابر ماده ۴۲، ۴۳ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس برای مرتکبان پیش‌بینی شده است.

جانشین انتظامی استان سمنان تصریح کرد: از همه هم‌وطنان درخواست می‌شود با حفظ این سرمایه‌های ملی، نقش و مسؤولیت خود را در تولید امنیت ایفا کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: