[ad_1]

به گزارش مرآت؛ حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به تصمیمات غرب در قبال ایران و کارگروه حقوق زنان، بیان کرد: اخراج ایران یک طنز است چرا که روزانه در آمریکا، انگلستان و اسپانیا و … راهپیمایی‌ها برگزار می‌شود و پلیس با شدت تمام زنان و دختران را سرکوب می‌کنند.

وی با بیان اینکه غرب که امروز مشکلات چوب و زغال‌سنگ و … دارد اما چنان زنان معترض را می‌زدند که گاهی چندین پلیس یک یک زن بی دفاع را لگد باران می‌کنند، ابراز کرد: این کشورها امروز ایران اسلامی را متهم می‌کنند و کشورمان را از کمیسیون حقوق و مقام زن سازمان ملل محروم کردند که به طنز شبیه است.

ادعای پوچ حقوق زنان توسط غرب

امام جمعه آرادان با بیان اینکه ما شاهد نقض حقوق زنان و دختران در قالب عقیم سازی اجباری زنان مهاجر و نژاد خاص با هدف اصلاح نژادی و همچنین افزایش خشونت‌های خانگی و مبتنی بر جنسیت و قتل زنان در اروپا هستیم، تاکید کرد: نقض حقوق زنان در یمن، فلسطین و … توسط آمریکا و اسرائیل و برخی دول اروپایی و آل سعود به دنیا ثابت شده است.

شریفی نیا با بیان اینکه نقض حقوق زنان مهاجر و رنگین پوستان در آمریکا و کشورهای غربی به وضوح دیده می‌شود تا جایی که در زمان ترامپ تاکنون زنان مهاجر که به آمریکا می‌رفتند از کودکان شأن جدا و در قفس‌های آهنین نگهداری می‌شوند، ابراز کرد: اشک‌های زنان و کودکان مهاجر به آمریکا برای سال‌های سال در تاریخ ماندگار و سند نقض حقوق زنان پناهنده و مهاجر و رنگین پوست در این کشور شد.

وی از افزایش قاچاق زنان به کشورهای غربی با هدف سو استفاده و بهره کشی جنسی به مثابه یکی از کارهایی که امروز غربی‌ها می‌کنند، یاد کرد و گفت: زنان پناه‌جو در کمپ‌های کشورهای غربی وضعیت اسفناکی دارند حال آنکه کشورهای غربی داعیه حقوق زنان را دارند.

تضعیف خانواده

امام جمعه آرادان با بیان اینکه تضعیف بنیان خانواده و کودکانی که هرگز طعم خانواده را نمی‌چشند از دستاوردهای غرب است، افزود: سالانه هزاران کودک بدون پدر یا مادر مشخص روی دستان دولت‌های غربی و آمریکا می‌ماند و آنها نمی‌دانند که باید با این کودکان چه کنند.

شریفی نیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی پرچم دار حقوق واقعی زنان است، ابراز کرد: ایران اسلامی با بهره‌گیری از فرهنگ چند هزار ساله غنی ایرانی و آموزه‌های متعالی اسلام از روزهای آغازین انقلاب اسلامی حمایت از کرامت ذاتی زنان را جز اولویت‌های خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از همان ابتدای انقلاب نسبت به بستر سازی، تقویت، توسعه فرآیندها و ساختارهای حمایت از حقوق شهروندی و زنان اهتمام ویژه داشته است، گفت: مشارکت زنان در سطوح مختلف اداری و مدیریتی، آموزش عالی و حضور در مشاغل مختلف نشان از حمایت عملی ایران اسلامی از زنان و حقوق بانوان در کشورمان دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: