[ad_1]

به گزارش مرآت، کاشانی مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان درباره شرایط استفاده کارگران از سختی کار و بیمه آن، بیان کرد: کارگرانی که نزدیک به سن بازنشستگی می‌شوند و شرایط ۲۰ سال کار مدام یا ۲۵ سال کار متناوب را در شرایط سخت و زیان بار سپری کرده باشند می‌توانند به اداره پست مراجعه کنند تا سختی کار آن‌ها محاسبه شود.

وی با بیان اینکه نخستین مرحله پس از درخواست تطبیق فهرست بیمه کارگاهی که کارگران در آن کار کرده‌اند با ادعای کارگران است که روند خودش را طی خواهد کرد، افزود: بسته به تعداد کارگاه‌ها و پرونده‌هایی که کارگران استان سمنان درخواست سختی کار می‌دهند، هم بازرس بهداشت و هم بازرس اداره کار، رصد میدانی را از کارگاه‌ها صورت خواهند داد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نتیجه کار بازرسان به کمیته‌ای بدوی ارجاع داده می‌شود، ابراز کرد: این کمیته بعد از بررسی و انجام کار کارشناسی بر روی پرونده تقاضای کارگران، جمع بندی کار‌های صورت گرفته هم به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و هم به کارگران از طریق پست اعلام خواهد شد.

کاشانی با بیان اینکه نامه نگاری‌ها به صورت اتوماسیون انجام می‌شود، گفت: بنا به تعداد کارگاه‌هایی که کارگران ما درخواست می‌دهد ممکن است زمان رسیدگی به پرونده کارگران متفاوت باشد اگر یک کارگر در یک کارگاه کار کرده باشد طبیعتاً زمان کمتری برای رسیدگی به امور مرتبط با کارگران و سختی کارهایشان سپری خواهد شد.

وی درباره گلایه برخی کارگران نسبت به شش ماه معطلی در خصوص سختی کار، توضیح داد: این احتمال وجود دارد که تعداد کارگاه‌های ما زیاد باشد و لذا عملیات و پروسه نظارت‌ها وقت گیر شود از سوی دیگر درخواست‌های سختی کار نیز بسیار زیاد هستند و این روندی را برای پیگیری طلب می‌کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه پرونده‌ها دسته بندی شده و به بازرسان کار و بهداشت ارسال شده است، تاکید کرد: از همکاران مان در علوم پزشکی درخواست کرده‌ایم که کار را تسریع کنند تا بتوانیم زمان بررسی پرونده‌ها را کاهش دهیم.

کاشانی با بیان اینکه هم اکنون نیز روند رسیدگی به پرونده‌های سختی کار کارگران تسریع شده است، تاکید داشت: کارگرانی که با مشکل روبرو هستند می‌توانند به ادارات کار سراسر استان سمنان مراجعه کنند از سوی دیگر وبسایت اداره کل نیز پذیرنده درخواست‌های مردم است، اما تاکید ما این است که مردم حتی اگر اعتراضی نسبت به احکام صادره دارند از طریق اداره پست این کار را صورت دهند تا رسیدگی دوباره‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: