[ad_1]

به گزارش مرآت؛ محمد حمیدی معاون استاندار سمنان، در حاشیه نشست شورای فنی که ظهر یکشنبه به میزبانی استانداری سمنان برگزار شد، ضمن بیان اینکه یکی از مسائلی که در شورای فنی استان سمنان مصوب شده، مقوله ساماندهی کارگران است، تاکید کرد: ارتقای دانش کارگران فنی و ماهر مهمترین موضوعی است که در این طرح دیده شده است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌هایی در این راستا مصوب شده تا بتوانیم رتبه‌بندی کارگران شاغل در صنعت ساختمان و حوزه عمرانی را داشته باشیم، افزود: کمیته ارزیابی متشکل از دستگاه های ذی‌ربط و نمایندگان صنوف ساخت و ساز مامور انجام اقدامات لازم و رصد کارگران شده‌ است.

ارتقای کاری کارگران

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه در این طرح کارگرانی که در حوزه های عمرانی و ساختمانی فعالیت دارند رتبه بندی می شوند، ابراز کرد: کارگران عادی، نیمه ماهر، ماهر، ماهر رتبه یک در زمره گروه‌هایی محسوب می شود که کارگران قرار است در آنها رتبه بندی شوند.

حمیدی با بیان اینکه کارگران بر حسب رتبه هایی که کسب می شونند می توانند در پروژه‌های عمرانی فعالیت داشته باشند، بیان کرد: در این رتبه‌بندی مهارت، تجربه، کارایی و … مد نظر قرار خواهد گرفت تا بتوانیم ارتقای عملکرد اصولی را برای کارگران ساختمانی شاهد باشیم.

کمیته ارزیابی متشکل از دستگاه های ذی‌ربط و نمایندگان صنوف ساخت و ساز مامور انجام اقدامات لازم و رصد کارگران شده‌ است

وی با بیان اینکه دیگر هدفی که این طرح دنبال می کند، ارتقای وضعیت شغلی کارگران خواهد بود، گفت: نظارت بر پروژه های عمرانی از دیگر موضوعاتی است که در دستور کار شورای فنی استان سمنان قرار دارد.

بررسی مشکلات پساب شاهرود

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه مشکلات جاده سمنان- فیروزکوه در شورای فنی استان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: دستورات لازم برای تسریع در عملیات عمرانی طرح و تامین مایحتاج آن امروز در استانداری سمنان ابلاغ شد.

حمیدی با بیان اینکه مشکلات پساب شاهرود نیز با حضور مسئولان ذی ربط و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است، تاکید کرد: یکی از تاکیدات مجموعه استانداری برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت استفاده از پساب است که در نشستی، موانع تکمیل طرح پساب شاهرود بررسی شد.

وی از انتقال آب چشمه روزیه به سمنان نیز خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت پروژه، مشکلات پیش رو شامل تعمیرات اساسی، فرسودگی لوله‌ها، جابجایی لوله‌ها و نصب لوله‌های جدید و … در نشستی با مسئولان ذی‌ر بط حوزه آبفا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا اعتبارات خاصی نیز به این طرح داده شود تا شاهد تسریع بوند اجرای آن در استان سمنان برای تامین آب مرکز استان باشیم.

[ad_2]

منبع

Shares: