[ad_1]

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

به گزارش مرآت؛ حمید رضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در نشست شورای راهبری تصادفات استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه بنا داریم در بحث استان‌های هدف بازدیدهای کارشناسی صورت گرفته و با برگزاری جلسه راهبری تصادفات، با هم افزایی و بکارگیری تمام ظرفیت‌ها، مباحث رسیدگی شود، ابراز کرد: ۷۰ درصد تصادفات در کریدور حرم به حرم در کشور رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت دوربین‌های هوشمند باید برای مدیریت و نظارت بر راه‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود، افزود: سرعت بالا در راه‌ها، امروز یک معضل جدی در بحث ایمنی راه‌های استان است که مطالعه دقیق، کامل و کاربردی در این زمینه در راستای بکارگیری اقدام درست در دست انجام است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: میانگین سرعت در راه‌های استان ۱۰ کیلومتر بر ساعت از میانگین کشوری بالاتر است که با توجه به حجم تردد بالا در راه‌های استان به خصوص کریدور حرم به حرم، امری قابل توجه است.

شهرکی با بیان اینکه در بحث شیب راه‌های موجود در استان، اقدامات جدی برای ایمن سازی از طریق تعبیه راه فرار، باید صورت پذیرد تا بتوانیم تلفات ناشی از واژگونی را کاهش دهیم، افزود: در سال ۱۴۰۲ ضرورت دارد از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۸ به بهترین شکل ممکن برای کاهش تصادفات استفاده شود.

وی با بیان اینکه عملیات خاکی و ایجاد بستر سکوی نماز در پارکینگ‌هایی که رمپ ورود و خروج مناسب دارند در راه‌های استان به منظور توقف و کاهش خستگی رانندگان، اجرایی خواهد شد، گفت: مشخص کردن و معرفی مکان‌های گردشگری از طریق ساماندهی تابلوهای اختصاصی این حوزه در راه‌های استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: