[ad_1]

به گزارش خبرنگار مرآت؛ میامی شرقی ترین شهرستان سمنان و در عین حال محروم ترین شهرستان است که با وجود دارا بودن معادن و سرمایه های قابل توجه اما همچنان از ریل توسعه و پیشرفت عقب مانده است.

بیکاری جوانان ، مسائل مربوط به رانش زمین ،آب شرب ،معدن کاران میامی  و…از جمله مسائلی است که نیاز دارد که با وجود مسئولین دلسوز و بومی مرتفع شود،  در حالیکه بنا به گفته امام جمعه میامی اکثریت مسئولین این شهرستان پروازی هستند وهیچ قرابتی با مشکلات مردم این منطقه ندارند.

از سوی دیگر بیش از ۹ ماه است که سکان فرمانداری این شهرستان با سرپرستی اداره می شود و هنوز مسئولین استانی و کشوری تمایلی به انتصاب فرماندار برای این شهرستان ندارند.

آری هشت ماهی است که روزهای بدون فرماندار در میامی سپری می‌شود و انگار مسئولین در خواب زمستانی فرو رفته‌اند و با تعلل های خود  در این قضیه سبب عقب ماندگی بیشتر میامی می‌شوند.

در حالیکه فرماندار به عنوان عالیترین نماینده دولت و مسؤل حفظ سیاست عمومی و ریاست عالیه بر سایر ادارات است و حق نظارت بر تمام حوزه مأموریت خود را دارد تا بسترهای مناسب را برای بهبود شاخص‌های توسعه شهرستان فراهم آورد.

وحال با توجه به طولانی شدن روند انتخاب فرماندار میامی و بلاتکلیفی این کرسی مهم در شهرستانی که بار مشکلاتش روز به روز بیشتر می‌شود و نیازمند توجه ویژه است این سؤال پیش می‌آید به چه علت تعیین تکلیف فرماندار از سوی مسئولین تا به امروز طول کشیده است؟

اگرچه در مورد عملکرد فرماندارقبلی نیز جای بحث و نظر بسیار زیاد است و گفته می شود که شخص مربوطه هیچ عملکرد مثبتی در زمینه های اشتغال، سرمایه گذاری، تولید، تحرک مثبت و…در کارنامه عملیاتی خود نداشته است.

فلذا در حال حاضر اگرچه زمزمه ها  حاکی از از روی کار آمدن گزینه  بومی در این شهرستان است ، اما همچنان با وجود وعده های مسئولین نسبت به پیگیری موضوع فرماندار میامی این شهرستان با سرپرست اداره می شود و مردم این شهرستان در انتظار فرماندار بومی برای رفع مشکلاتشان هستند.

اما به راستی سپری شدن هشت ماه زمان کمی نیست برای شهرستانی که باید برای توسعه و پیشرفت آن تلاشی مضاعف باشد،  پس چرا باید انتخاب یک فرد به عنوان فرماندار هشت ماه زمان ببرد و در این بین تنها مردم هستند که خلل در کارهایشان می‌افتد. در نهایت ماهم منتظرهستیم تا فرماندار میامی معرفی شود .

انتهای پیام/

 

 

[ad_2]

منبع

Shares: