[ad_1]

به گزارش خبرنگار مرآت؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سمنان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، سالروز شهادت سومین شهید محراب، آیت الله دستغیب و گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ اظهار داشت: واقعه تروریستی که در حرم شاهچراغ اتفاق افتاد حادثه تلخی بود که به دست جنایتکارانی انجام شد که بویی از شرافت و انسانیت نبرده بودند چه آن افراد داعشی که جنایتکارانه به مردم حمله کردند، چه آنهایی که زمینه را فراهم کرده و چه آنانی که با سکوت خود مهر تاییدی بر عمل جنایتکاران زدند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به فرا رسیدن ایام نخستین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: علیرغم آن که در همه جای دنیا ارگانی جهت تایید صلاحیت مسئولین کشورها وجود دارد اما مجلس خبرگان رهبری وظیفه مهمی دارد که که سایر ارگان ها و جالس دنیا از آن عاجز است و آن حفظ و نظارت بر امور رهبری است و به همین علت دشمنان بسیار بر این مجلس می تازند و حمله می کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب ما دارای ویژگی شخصی و درونی ملکه عدالت و فقاهت است. یعنی که نَفس خود را از هوی و هوس حفظ کرده و و مطیع امر مولی است و مجلس خبرگان نگهبان و حافظ این مسئله است.

مهدوی نژاد با اشاره به رفتار سلیقه ای و دوگانه سازمان حقوق بشر در طول تاریخ، خاطر نشان کرد: علیرغم آنکه این سازمان جهت حفظ حقوق بشر تاسیس شده است اما به تعبیر امام نگهبان منافع ظالمان و ابر جنایتکاران است و هر بدی است در دست ابرقدرت ها برای زدن بر سر کشورهای ضعیف که در طول تاریخ نیز شاهد این مسئله بوده ایم.

خطیب جمعه این هفته سمنان در ادامه بیان کرد: در حالی که در کشورهای غربی برخورد های نظامی و قهری با معترضان میشود اما اگر در ایران عده آدم کش و قمه در دست در خیابان اقدام به سلب امنیت از ملت کنند داد و فریاد سازمان حقوق بشر در هوا خواهی از این جنایتکاران بلند می‌شود و این معیار رفتار دوگانه سازمان حقوق بشر است.

وی با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا و کشورهای غربی با انقلاب اسلامی، گفت: علیرغم این دشمنی‌ها اقتدار جمهوری اسلامی روز به روز بیشتر شده و این درخت تناور تر میشود همچنین با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی با روی کار آمدن دولت جدید کارهای بزرگی در سطح کلان در حال انجام است و دشمن از رشد اقتصادی ایران هراس زیادی دارد.

مهدوی نژاد با بیان این که ایران در مقابل تحریم های فراوان دشمن مقاوم بوده است، ابراز داشت: جمهوری اسلامی توانسته با برقراری روابط اقتصادی در منطقه و با کشورهای همسایه بر تحریم های فلج کننده دشمن غلبه کند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به پیشرفت و توان بالای نظامی کشورمان، یادآور شد: روزی مشکل آمریکا این بود که کشوری به ما اسلحه نفروشد اما امروز مشکلش این است که ایران به کشوری دیگر تسلیحات نفروشد.

وی با تاکید بر این که آمریکا دیگر ابر قدرت دنیا و منطقه محسوب نمی شود، اذعان داشت: امروز شاهد این هستیم که اراده آمریکا دیگر در کشورعایی مانند یمن و افغانستان و … تحقق پیدا نمی کند و بدون رضایت ایران اسلامی منازعات منطقه‌ای قابل حل نیست.

مهدوی نژاد در ادامه بیان کرد: علیرغم آنکه کشور های عربی به برقراری ارتباط با اسرائیل مجاب شده اند اما در مسابقات جام جهانی شاهد بودیم که خبرنگاران اسرائیل برای در امان ماندن از ابراز نفرت مردم هویت خود را پنهان می کردند و این نفرت از اسرائیل در تمام جهان فراگیر شده است.

خطیب جمعه این هفته سمنان با بیا این که عده قلیلی اغتشاشگر نماینده و صدای ملت ایران نیستند، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مردم عنوان کرده و رای داده اند که اگر قانون حجاب هم نباشد، قائل و معتقد به رعایت حجاب هستند.

وی افزود: در همین دانشگاه سمنان با ۱۴ هزار دانشجو ممکن است عده قلیلی هم دست به مخالفت و سر و صدا بزنند اما صدای ملت ایران را باید از حضور پرشور مردم در تشییع پیکر شهدا، نمازجمعه ها و مسائل مختلف دینی و سیاسی شنید نه از چند نفر اغتشاشگر که اقدام به سلاخی و چاقوکشی و آتش افروزی می کنند.

مهدوی نژاد ضمن تشکر از مدافعان امنیت، بسیج و نیروی انتظامی که با ایثار جان در حفظ امنیت کشور می کوشند، بیان کرد: از قوه قضائیه که با شفافیت و قاطعیت جنایتکارانی که امنیت جان و مال مردم را به خطر می اندازند، را محاکمه میکند متشکریم و خواست ملت ایران این است که محکم و با قاطعیت با این موارد برخورد کرده و اجازه ندهند این جنایتکاران به راحتی زندگی کنند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به شهید کردن مدافعان امنیت به جرم بسیجی بودن، تصریح کرد: بسیجی یعنی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر، بسیج یعنی اکثریت ملت ایران!

وی افزود: یک نفر با حمله به حرم شاهچراغ بیش از ۱۳ نفر از کودکان و هم وطنانمان را به شهادت رسانده و آرتین ۴ ساله در اثر این حادثه والدین و برادر خود را از دست داد. آیا سازمان حقوق بشر و آنانی که ادعا می کنند صدای ملت ایران هستند، نباید چنین جنایتی را محکوم کنند؟

 

به گزارش مرآت، در ابتدای آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بیانیه ای به مناسبت روز دانشجو و روز مبارزه با استکبار، از سوی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان قرائت شد همچنین میز خدمت نماز جمعه با حضور مدیران کل کمیته امداد و بهزیستی استان برگزار شد.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

منبع

Shares: