[ad_1]

به گزارش مرآت، ابراهیم صادقی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: از ابتدای سال تاکنون هیچ حادثه حریقی در سطح جنگل ها و مراتع شهرستان میامی گزارش نشد و آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع شهرستان ۹۰ درصد کاهش یافت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی بیان کرد: که کارگاه های آموزشی در بین مردم و روستاهای اطراف حاشیه جنگل با مشارکت دهیاران و شورای روستاها برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب در این زمینه و تشدید گشت های نظارتی و از سوی دیگر، تجهیز روستاهای هدف و ایجاد پایگاه های مردمی اطفای حریق در مجموع منجر به کاهش موارد آتش سوزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد.

صادقی در خصوص امکانات و تجهیزات اطفای حریق در سطح شهرستان اضافه کرد: از جهت امکانات در سال های اخیر پیشرفت محقق شد و هشت روستای هدف شهرستان به تجهیزات اطفای حریق مجهز و سه پایگاه اطفای حریق مردمی در روستاهای شهرستان میامی ایجاد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی، علت اصلی آتش سوزی جنگل ها و مراتع را عوامل انسانی دانست و بیان کرد: علت اصلی و گسترده آتش سوزی مراتع و جنگل ها عامل انسانی است و درصد کمی از موارد آتش سوزی به علت گرمای هوا و وزش بادهای گرم و خشک و خشکی زمین رخ می دهد و از این رو توجه به حفظ عرصه های منابع طبیعی و عوامل هشدار بسیار می تواند کمک کننده باشد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: