[ad_1]

به گزارش مرآت؛ علی‌اکبر علیزاده روز پنجشنبه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مدرس، نامگذاری سالروز شهادت وی را به عنوان روز مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: اصلی ترین دغدغه نمایندگان در مجلس یازدهم پیشرفت کشور و گسترش عدالت اجتماعی به نفع طبقات محروم است که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند و یکی از این اقدامات بستن حفره‌های فرار مالیاتی است.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل که طی سال‌های اخیر کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کرد عارضه فرار مالیاتی بود که عمدتاً صاحبان ثروت و قدرت در فهرست فرار مالیاتی قرار داشتند و مجلس یازدهم با تصویب قوانین در زمینه فرار مالیاتی تلاش کرد تا در زمینه گسترش عدالت اجتماعی گام عملیاتی بردارد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعریف ردیف جدید در زمینه اخذ مالیات از جمله راهکارهای انسداد فرار مالیاتی است، افزود: تعریف ردیف جدید اخذ مالیات در بخش‌های مختلف مانند مالیات مربوط به خانه های خالی، خانه های گران قیمت ویلای لوکس، ماشین گرانقیمت و سلبریتی هایی که درآمد میلیاردی دارند و به اسم کار فرهنگی مالیات پرداخت نمی کنند، از جمله اقدامات مجلس یازدهم است.

علیزاده تصریح کرد: پرداختن به شرکت هایی که به ظاهر فرهنگی هستند و درآمد و سود کلانی دارند مانند موسسات نشر کتاب کمک درسی یا کلاس‌های کنکور که به دلیل ضعف‌های قانونی مالیات پرداخت نمی کردند، از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم و مجلس یازدهم با تصویب قوانین بودجه و مقابله با فرار مالیاتی است.

وی یادآور شد: مجلس یازدهم به دنبال آن است که حقوق محرومان را از ثروتمندان گرفته و به نفع محرومان هزینه کند و اکنون قانون‌های جدید تصویب شده مربوط به مالیات به دولت ابلاغ و در حال اجرا است، اما به صورت کامل اجرایی نشده است.

علیزاده اظهار داشت: مجلس یازدهم در کنار بستن حفره های فرار مالیاتی به دنبال حمایت از تولید با کاهش مالیات است و به عنوان مثال بر اساس قانون تصویب شده در این دوره از مجلس شورای اسلامی پرداخت مالیات مراکز صنعتی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافت تا چرخه تولید به نفع مردم رونق یابد.

گفتنی است، شهید آیت الله مدرس یکی از الگوهای برجسته‌ تاریخ معاصر کشور و نمونه یک عالم مبارز و شجاع در راه استقلال ملت ایران و حفظ اسلام عزیز بود و دهم آذرماه مصادف با سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس در سالنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران روز مجلس نامگذاری شده‌است.

[ad_2]

منبع

Shares: