[ad_1]

به گزارش مرآت؛ محمدرضا قاسمی رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان، ابراز داشت: انواع محصولات کشاورزی استان سمنان به ارزش ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار سال گذشته صادر شد.

وی پسته را از جمله محصولات باغی و صادراتی دارای ارزش افزوده در استان سمنان عنوان کرد و افزود: حدود ۲۵.۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان زیر کشت پسته قرار دارد که حدود ۱۵ هزار هکتار از آن در دامغان است.
قاسمی، میانگین تولید پسته خشک در استان سمنان را ۳۳ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: پنج هزار و ۵۰۰ نفر در استان به صورت مستقیم از طریق پسته‌کاری مشغول به‌کار هستند.
رییس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه میانگین صادرات پسته در استان بین سه تا پنج هزار تن است، افزود: ۱۲۴ واحد فعال در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی پسته وجود دارد که ۳۰ واحد آن مکانیزه است.
وی بیان کرد: ۸۷۵ تُن انگور، ۳۵۰ تُن خرما، ۸۰۰ تُن کنسانتره سیب و ۸۰۰ تُن کنسانتره انگور سال گذشته به کشورهایی مانند روسیه، ترکیه، پاکستان و افغانستان صادر شد.
قاسمی تصریح کرد: سمنان یکی از استان‌های معین در تأمین گوشت مرغ پایتخت کشور است و حدود ۷۰ درصد از مرغ تولیدی روزانه روانه بازارهای پروتئینی تهران می‌شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۷۵۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان به بخش کشاورزی اختصاص داشت که جذب ۱۰۰درصدی اعتبارات با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

گفتنی است، ۴۵‌هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان سمنان مشغول به فعالیت هستند.
۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زمین زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.

[ad_2]

منبع

Shares: