[ad_1]

به گزارش مرآت؛ اشکان موسوی مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر در واکنش به حواشی پیش آمده درباره محموله آنتی‌‌بیوتیک‌های وارداتی توسط جمعیت هلال احمر گفت: پیرو کمبود داروهای آنتی‌‌بیوتیک در کشور، به سفارش سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری وزارت امور خارجه، محموله آنتی‌بیوتیک در تاریخ ۷ آبان ماه از هند وارد شد.

وی عنوان کرد: شرکت بازرگانی سهاکیش هلال احمر پیرو درخواست‌های سازمان غذا و دارو، بنا بر انجام وظایف بشردوستانه حمل‌ونقل محموله فوق را بر عهده گرفت و بلافاصله پس از ورود محموله، طی مراحل قانونی آنتی‌بیوتیک‌ها برای توزیع در بین شرکت‌های پخش مورد تائید سازمان غذا و دارو، به آن سازمان تحویل شد. این در حالیست که سه هفته پس از ورود داروهای مذکور به شرح فوق، سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای تعداد محدودی از یک بچ مشخص را ریکال کرده است. با توجه به توضیحات فوق، پاسخگویی در این خصوص بر عهده سازمان غذا و دارو است.

به گفته،  محمد پیکان پور مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان این که داروهای وارداتی هم مانند داروهای داخلی به لحاظ اندازه گیری ماده مؤثره توسط سازمان غذا و دارو بررسی و کنترل کیفی می شوند، گفت: در بررسی های صورت گرفته  ۲ درصد از سوسپانسیون های کوآموکسی کلاو ابوت به علت ناکافی بودن جزئی میزان ماده موثره نسبت به دامنه مجاز مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار نگرفت و به همین دلیل جمع آوری شد.

پایان پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: