[ad_1]

به گزارش مرآت، محسن طاهریان مدیرکل انتقال خون استان سمنان ابراز داشت: داوطلبان اهدای خون با حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه میزان خونی که اهدا می‌شود حجم کمی از خون بدن است، گفت: هموطنان با اطمینان خون اهدا کنند، زیرا این میزان خون اهدایی بعد از ۲۴ ساعت جبران می‌شود.

طاهری افزود: خون یک ماده حیاتی است و تا کنون جایگزینی برای آن نیامده است و علاوه بر مصدومان حوادث رانندگی، بیمارانی که اعمال جراحی دارند، مادران در حین زایمان و بیماران سرطانی از نیازمندان به خون هستند و همچنین برخی از افراد مانند مبتلایان به تالاسمی از مصرف کنندگان همیشگی خون هستند و لازم است که اهدای خون توسط هموطنان به صورت همیشگی و مستمر باشد.

وی ادامه داد: افرادی که قصد اهدای خون دارند و به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، با آن‌ها مصاحبه می‌شود و سپس معاینه می‌شوند و آزمایش هموگلوبین از آن‌ها گرفته می‌شود که دچار کم خونی نباشند و در صورت مساعد بودن شرایطشان می‌توانند خون اهدا کنند.

وی اعلام کرد: به هموطنانی که قصد اهدای خون دارند توصیه می‌شود که ۴ساعت قبل از اهدای خون مواد غذایی خیلی چرب مصرف نکنند و بعد از اینکه خون اهدا کردند هم مایعات و آب بنوشند و در مراکز انتقال خون بعد از اهدای خون حال عمومی اهداکنندگان بررسی می‌شود.

طاهری تاکید کرد: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون بر اساس آخرین استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند و تمام مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز در کشور در حال حاضر و همیشه، ضد عفونی و استریل می‌شود و اهداکنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: