[ad_1]

نماینده مردم تهران و سخنگوی اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

به گزارش خبرنگار مرآت؛ اجتماع با شکوه دانشجویان بسیجی استان سمنان به مناسبت سالروز تاسیس بسیج دانشجویی با حضور جمع کثیری از دانشجویان و مسئولین استان سمنان در تالار امیر کبیر دانشگاه سمنان برگزار شد.

علی خضریان، نماینده مردم تهران و سخنگوی اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان با توجه به ضرورت حضور بسیجیان در صحنه انقلاب گفت: امروز بسیج دانشجویی یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی در جهاد تبیین و پیاده نظام جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان اسلام است.

این عضوخانه ملت بسیج دانشجویی را یک نهاد در جریان سازی و تحول آفرینی در کشور دانست و خطاب به دانشجویان بسیجی اذعان کرد: شما باید مراقبت کنید تا گروه و شخصی از شما بهره وری سیاسی نکند، در عین حال می بایست موضع سیاسی داشته باشد و دچار انحراف از خط اصلی نظام و انقلاب نشود.

وی در ادامه با اشاره به بیانات امام راحل در راستای تبیین جایگاه بسیج در جامعه اسلامی گفت: بسیج شاهکار خداوند است و عدالت طلبی ، اخلاص ، شهادت طلبی که در فرهنگ بسیجی و در بین جوانان ببسیجی وجود دارد، در هیچ کدام از نظام های سیاسی دنیا یافت نمی شود.

نماینده مردم تهران، ابتکار امام خمینی را در تشکیل بسیج یک حرکت نظامند در جهت حفظ جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: امام بسیج را میقات پا برهنگان قرار داد و به فرموده امام بسیج معیار اندیشه پاک اسلامی است  و باید مراقب باشد دچار انحراف و انحطاط نشود.

خضریان با اشاره به اینکه بسیج توانسته یک جنگ تمام عیار با استکبار را به راه اندازد، ابراز کرد: امام با فرهنگ بسیج ، جنگ بزرگی را در مبارزه با استکبار راه انداخت و ان را به سرانجام رساند و دست و پازدن های امروز دشمن بدین جهت است که دیگر توان مقابله با این ساختار ارزشی را ندارد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: متاسفانه در یک برهه ای در دوره اصلاحات بسیج دانشجویی را متهم به یک ساختار شبه نظامی در دانشگاه می کردند اما نگاه به زمان فرمان امام در ایجاد بسیج دانشجویی به حرف های یاوه گویان خط بطلان می کشد .

سخنگوی اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امام (ره) پس از پایان جنگ تحمیلی در سال ۶۷ فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه را صادر کردند که نشان از درایت ایشان داشت تا بعد از جنگ سخت و برای یک کار بزرگتر جوانان را در دانشگاه ها فرا خواندند.

وی روحیه انقلابی گری و اخلاص وایثار را از نماد های تفکر بسیجی دانست و بیان کرد : به مدد این تفکر و روحیه بسیجی امروز شاهد هستیم که در میدان نبرد این بسیجیان هستند که بازهم حامی و پشتیبان انقلاب اسلامی هستند و باید تلاش کنند این روحیه را همچنان حفظ کنند.

خضریان در نهایت تصریح کرد: دشمن امروز با تمام توان و تجهیزات خود برای نابود کردن انقلاب اسلامی به میدان آمده است و متاسفانه عده ای از عالمان دین و بزرگان سکوت کرده اند و تا این بسیجیان هستند که در کف میدان مبارزه خون می دهند و شاید به همین خاطر امام راحل می خواستند با بسیجیان محشور شوند.

در ادامه برنامه نیز با یاد و خاطره شهید جوان مومن انقلابی عباس دانشگر یاد آن شهید با خاطره گویی پدر شهید در فضای مراسم یادآور شد و دانشجویان با این شهید عزیز عهد و پیمانی مجدد بستند .

در ادامه نیز از خانواده محترم شهید عباس دانشگر توسط نماینده محترم ولی فقیه در استان سمنان حجت الاسلام مطیعی تجلیل به عمل آمد.

در پایان برنامه نیز سرود های انقلابی توسط خواننده برجسته علی اسدی اجرا شد و دانشجویان نیز با شعار های مرگ بر آمریکا حمایت خود را از این انقلاب اعلام کردند.

در حاشیه مراسم نمایشگاه رونمایی از چهار جلد از کتب سبک زندگی شهید جوان مومن انقلابی عباس دانشگر برپا شد و دانشجویان استقبال خوبی از این غرفه داشتند.

در پایان به تمامی دانشجویان لوح یادبود مراسم به همراه خاطراتی از شهید شاخص برنامه شهید عباس دانشگر به همراه پذیرایی اهدا شد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

[ad_2]

منبع

Shares: