به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالله نادری درجمع خبرنگاران شهرستان دشتی بیان کرد: بزرگترین نیروگاه خورشیدی جنوب کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش مرکزی این شهرستان ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: در حوزه نیروگاه خورشیدی اقدام‌های خوبی در شهرستان دشتی صورت گرفته و در این حوزه پیشگام است.

فرماندار دشتی افزود: ۷۰ درصد نیروگاه‌های خورشیدی استان در این شهرستان ساخته شده و نخستین نیروگاه برق خورشیدی خانگی نیز در دشتی به زودی افتتاح می‌شود.

نادری عنوان کرد: امسال برای اجرای بلوار بادوله – کاکی و خورموج- زایر عباسی بالغ بر ۱۰ میلیارد اعتبار مصوب شده و به زودی نیز طرح تامین روشنایی محور پلیس راه – عربی به پایان می‌رسد.

او گفت: از پارسال تاکنون در شهرستان توجه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های اشتغال زا شده به طوری که تاکنون بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است.

فرماندار دشتی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته قیمت زمین در شهرک صنعتی کاهش یافته و زمینه برای حضور سرمایه گذاران فراهم شده است.

نادری تصریح کرد: طرح کربنات کلسیم با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و پیشرفت ۹۰ درصد در دشتی در حال اجراست که با تکمیل آن زمینه اشتغال ۹۰ نفر فراهم می‌شود.

خبرنگاران شهرستان دشتی به اتفاق جمعی از مسئولان از چند طرح عمران شهری و اقتصادی بازدید کردند و از نزدیک در جریان این فعالیت‌ها قرار گرفتند.

همچنین با دادن هدایایی از تلاش‌های خبرنگاران تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

Shares: