[ad_1]

به گزارش مرآت؛ حیدر واحدی مطلق روز یکشنبه به رسانه ها با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تنها یک فقره حریق جدی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان رخ داد، ابراز داشت: در جریان این حریق که در منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر اتفاق افتاد، ۱.۵هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان طعمه حریق شد.

وی اضافه کرد: بقیه آتش‌سوزی‌های رخ داده در منابع طبیعی مهدیشهر با همکاری نیروهای یگان حفاظت و دیده‌بانان محلی در همان دقایق اولیه مهار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر با بیان اینکه تابستان امسال بیش از ۹۰ درصدی وقوع آتش‌سوزی در منابع طبیعی شهرستان کاهش یافت، اضافه کرد: با پایین آمدن دمای هوا با شروع فصل پاییز و با کاهش دمای هوا، احتمال وقوع حریق در منابع طبیعی استان سمنان تقریبا صفر می شود و  بعید است در ادامه سال شاهد وقوع حریق مهمی در عرصه های منابع طبیعی استان باشیم.

واحد مطلق یکی از دلایل موفقیت در مدیریت وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را استفاده از ظرفیت دیده‌بانان محلی برای مدیریت حریق عنوان کرد و افزود: تابستان امسال ۱۰ دیده‌بان بومی و محلی در نقاط بحرانی حریق فعالیت داشتند که این دیده‌بانان نقش مهمی در مهار حریق داشتند و آتش سوزی‌های منابع طبیعی را در سریع‌ترین زمان ممکن و قبل از گسترش دامنه آتش به دیگر نقاط مهار کردند.

وی اشاره‌ای هم  به گشت‌زنی تیم ها برای مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر در برابر حریق از ابتدای خرداد ماه داشت و گفت: تابستان امسال هفت تیم واکنش سریع در ۶ پایگاه اطفای حریق شهرستان در وضعیت آماده‌باش شبانه‌روزی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی قرار داشتند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر اضافه کرد: چهار پایگاه اطفای حریق شهرستان دائمی است.

[ad_2]

منبع

Shares: