[ad_1]

به گزارش خبرنگار مرآت؛ منصور شوقانی جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جمع اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج پرداخت و اظهار داشت: در طلیعه چهل و سومین سالگشت تشکیل بسیج مستضعفین با شعار بسیج خدمتگزار ملت ایران، ۴۳ برنامه محوری در استان سمنان در نظر گرفته شده و در طول هفته بسیج اجرا خواهد شد.

 

۵ هزار جهادگر سمنانی در رزمایش جهادگران فاطمی ۲ شرکت می کنند

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به برگزاری بالغ بر ۹ هزار و ۳۰۰ فعالیت در قالب ۲۷۳ برنامه شاخص شهرستانی و ۴۳ برنامه محوری استان سمنانی، عنوان کرد: علاوه بر برنامه های مذکور چندین برنامه متمرکز کشوری از جمله رزمایش جهادگران فاطمی (۲)، شوق دیدار، رزمایش اقتدار بسیجیان و رویداد تولید محتوای دیجیتال در استان سمنان نیز همزمان یا با سایر استان های کشور برگزار می شود.

وی با بیان این که رزمایش جهارگران فاطمی ۲ با حضور بیش از ۹۰۰ هزار نفر در کشور اجرا می شود، خاطر نشان کرد: این رزمایش در شهرستان دامغان استان سمنان با حضور بیش از ۵ هزار جهادگر بسیجی که در قالب ۶۰۰ گروه جهادی و در عرصه های گوناگون تخصصی، محرومیت زدایی و کمک مومنانه با حضور مسئولین استانی در تاریخ ۲۸ آبان ماه سال جاری به مدت ۱۰ روز برکزار می شود.

شوقانی با تاکید بر این که همه اقشار ۲۰وگانه بسیج به صورت تخصصی در این رزمایش جهادی نقش آفرینی می کنند؛ اذعان داشت: ساخت و ترمیم واحدهای مسکونی طی تفاهم نامه هایی که با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان صورت گرفته، همچنین مرمت و تجهیز خانه عالم در روستاها، کمک ساخت نیروگاه های کوچک خورشیدی مرمت جاده های مزارع کشاورزی روستایی و اقداماتی چون مرمت و لایروبی انهار و استخرهای کشاورزی در بازه ۱۰ روزه رزمایش جهادگران فاطمی (۲) انجام خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان به برنامه دیدار حضوری و تصویری ۵۵ هزار نفر از بسیجیان استان سمنان با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: علاوه بر دیدار حضوری بسیجیان استان سمنان با مقام معظم رهبری، ۵۳ هزار نفر از بسیجیان در محلات ۳۱۳ گانه و در سطح مساجد، پایگاه ها و حوزه های بسیج به صورت تصویری با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد.

وی افزود: رزمایش اقتدار بسیجیان با حصور ۷۰۰ هزار بسیجی در کل کشور و ۱۵ هزار بسیجی در استان سمنان به یاد شهدای عزیز ایران و به خصوص شهدای فتنه اخیر جهت تجدید عهد و پیمان با ولی امر مسلمین در هفته بسیج برگزار می شود.

شوقانی با ذکر این نکته که اکنون منطقه نبرد با دشمن در فضای رسانه ای و مجازی است، ابراز داشت: فعالان عرصه فصای مجازی استان سمنان در ۳ بخش تولید محتوای رسانه ای، پویا نمایی، نرم افزار و بازی های تلفن همراه به مدت ۴۸ ساعت با یکدیگر به رقابت می پردازند.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به میزبانی دعای ندبه کشوری توسط بسیج مداحان استان سمنان در چهارم آدر ماه، یادآور شد: اردوی بصیرتی و معرفتی مداحان استان سمنان در شهر مقدس قم برگزار می شود.

وی از افتتاح مرکز رشد امام محمد باقر(ع) با رویکرد احصاء مسائل سطح استان و شهرستان خبر داد و تاکید کرد: بالغ بر ۱۰۰ مسئله مهم توسط نخبگان بسیجی احصاء شده است.

شوقانی با اشاره به خدمات رایگان ویزیت و درمان پزشکی در درمانگاه های وابسته به سپاه و اعزام کادر درمان بع مناطق محروم در هفته بسیج، افزود: همچنین بسیج هنرمندان در این هفته به برگزاری جشنواره تئاتر بسیج و جشنواره صنایع دستی اقدام کرده است.

اجرای طرح‌های «امین» و «هجرت» با حضور ۲۵۰ روحانی در مدارس و روستاهای

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی‌دیباجی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج با بیان این که بسیج یک فرهنگ و کار بسیج، امت سازی است، عنوان کرد: روحیه انقلابی، تفکر بسیجی و مدیریت جهادی از مؤلفه‌های کارآمدی و الگوسازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در ادامه بیان کرد: بسیج خدمتگزار مردم است و دشمنان طاقت دیدن این مسئله را نداشته و به همین علت به طرق گوناگون با این شجره طیبه به دشمنی و عناد می پردازند.

وی افزود: بسیج در برهه‌ها و بحران های گوناگون مانند زلزله، سیل و کرونا  همواره پشتیبان و دوشادوش مردم بوده و خادم مردم  است. بسیج غمخوار مردم است.

حسینی‌دیباجی با اشاره به برگزاری ۴۵ برنامه در قالب طرح امین و هجرت در هفته بسیج از سوی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان که توسط  بسیج طلاب استان اجرا خواهد شد، اظهار داشت: برگزاری مجمع علمای استان، پرداخت به موضوع جهاد تبیین از سوی ائمه جمعه و جماعات در سراسر مساجد استان سمنان، اجرای طرح امین و هجرت با حضور ۲۵۰ روحانی در مدارس و روستاهای سراسر استان سمنان، برگزاری نشست‌های بصیرتی در مدارس و حوزه‌های علمیه، برگزاری صبحگاه شهدایی در حوزه‌های علمیه، همایش طلایه‌داران جهاد تبیین به مناسبت روز تشکیل بسیج طلاب در حوزه‌های علمیه سراسر استان، برگزاری تریبون آزاد با موضوع توقعات جوانان از بسیج، مراسم غبارروبی مزار شهدا، تولید محتوا در فضای مجازی و تجلیل از بسیجیان شاخص ازجمله مهم‌ترین ویژه‌برنامه‌های نمایندگی ولی‌فقیه سپاه استان سمنان است که در طول هفته بسیج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: