[ad_1]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان:

به گزارش مرآت؛ سعید کساییان ابراز داشت: اکنون نرخ باروری در استان سمنان ۱.۳ است، به این معنا که به ازای هر زوج ۱.۳ تولد ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: رساندن نرخ باروری استان سمنان به ۲ به این معنا که به ازای هر زوج ۲ فرزند ثبت شود کار دشواری است، اما رسیدن به هدفگذاری نرخ باروری عدد ۱.۷ با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: امسال طرح جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری با اهتمام بیش از گذشته در استان سمنان پیگیری می شود.

کسائیان تصریح کرد: از هم اکنون برای جوانی جمعیتی طی سه سال آینده برنامه ریزی شده است و برای رسیدن به این راهبرد با جدیت اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت در استان سمنان رصد می شود.

در نظرگرفتن بسته‌های حمایتی ویژه برای تشویق به فرزندآوری

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: در نظر گرفتن تسهیلات کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه درمان ناباروری، تحت پوشش بیمه قرارگرفتن مادران باردار و تمامی کودکان زیر پنج سال فاقد پوشش بیمه‌ای و اعمال سخت‌گیری در سقط غیرقانونی جنین، از جمله اقدامات برای جوانی جمعیت است.
وی بیان کرد: تشویق به فرزندآوری، مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج و نیز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی حین بارداری و بعد از زایمان با هدف افزایش نرخ زاد و ولد، از جمله راهبردهای موثر در افزایش نرخ باروری است.
کسائیان تصریح کرد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی نقشی مهم در ترویج فرهنگ فرزندآوری دارند و انتظار است بیش از گذشته در این زمینه همراهی کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: در زمان حاضر ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری به وسیله بیمه‌ها پرداخت می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار جزو مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که از این شمار، ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: