[ad_1]

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان سمنان:

به گزارش مرات، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کهساری، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان سمنان صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با محوریت نقش نخبگان و اساتید دانشگاه در جهاد تبیین اظهار کرد: حوادثی که به وجود می‌آید دارای آثار مثبتی هم هست، چون در این حوادث انسان‌ها نشان می‌دهند چقدر پایبند اعتقادات و دستاوردهای خود و کشورشان هستند.

وی با اشاره به آیات قرآن بیان کرد: اگر در سختی‌ها پای اعتقادات خود ایستادیم، فرج و لطف الهی شامل حال ما می‌شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان سمنان با تأکید بر اینکه هرگاه مشکلات به اوج برسد، فرج نزدیک است، ادامه داد: انسان‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

کهساری با بیان اینکه در این ۴۴ سال قطار انقلاب در حال حرکت بوده و همچنان این قطار در حال حرکت خواهد بود، عنوان کرد: عده کثیری سوار این قطار شدند که همچنان پای انقلاب هستند و عده‌ای هم تا حدی پای انقلاب بودند که این‌ها باید نشان داده شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد از کلمه جهد می‌آید، ادامه داد: جهد به معنای تلاش است؛ اما نه تلاش معمولی بلکه تلاشی که با رنج و زحمت باشد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان سمنان تصریح کرد: مقام معظم رهبری اگر کلمه جهاد تبیین را انتخاب کردند، حکمت دارد، در فضای مجازی و حقیقی ذهن جوانان و دانشجویان ما را منحرف و آلوده کردند و طوری آسیب وارد کردند که عده‌ای به‌راحتی سخن حق را پذیرا نیستند.

کهساری با بیان اینکه باید در فضای عقلانی تبیین انجام داد، نه احساسی، افزود: کلاس‌های درس مکان مهمی برای جهاد تبیین محسوب می‌شود و این رسالت سنگین بر عهده اساتید است.

وی با اشاره به اینکه هر استادی در رشته خاصی تخصص دارد، تأکید کرد: همه اساتید یک عهد مشترک دارد و آن هم اعتقاد ما است.

وی ابراز اعتقادات و عمل به آن در کلاس درسی را از اساتید خواستار شد و ادامه داد: این مهم جهاد تبیین محسوب می‌شود.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان سمنان با تأکید بر اینکه نخستین تبیین‌گر خداست، گفت: باید حرف را به‌گونه‌ای بیان کنیم که جوان و دانشجو را به تفکر، تعقل، تشکر و تذکر وادار کند.

کهساری افزود: امروز دشمن به دنبال وارونه جلوه دادن ارزش‌ها و واقعیت‌ها است و برای مقابله با این جریان، اساتید دانشگاه‌ها نقش برجسته و کلیدی در جهاد تبیین دارند.

وی با اشاره به اینکه تبیین اساتید و نخبگان چون از روی آگاهی است نه لجاجت، خیلی تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: قدرت بیان، مورد اعتماد بودن این قشر و سرمایه اجتماعی بودن آنها از دیگر عوامل مهمی است که می‌توانند تأثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: