[ad_1]

به گزارش مرات، علی سعدالدین مدیر کل گمرک استان سمنان با بیان اینکه در ۷ ماهه نخست سال جاری ۱هزار و۹۷۴ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون و ۴۳۸ هزار دلار از گمرک استان سمنان ترخیص شده است،افزود:  عمده این کالاهای  وارداتی شامل قطعات منفعل خودرو، خاک سرب، ماشین آلات تولید، اجزاو قطعات ترانسفورماتورها، جوهر رنگ، تیغه کرکره برقی، ماژول و ورق سیلیکونی، اتصالات سرسیم و .. است که این کالاها از ۱۹ کشور جهان از قبیل: کشورهای چین، ترکیه، آلمان، چک، امارات ژاپن و .. به این گمرک رسیده است.

سعدالدین اظهار کرد: در این مدت بیش از ۱۸۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۶۹ میلیون دلار از گمرک استان سمنان صادر شده که عمده این کالا شامل  هیدروکسید سدیم، سیم و کابل، هیدرو کربن سبک،  کولر آبی، ظروف پلاستیکی، مواد شوینده، ورق آلومینیوم،  اسید سولفوریک، شیرخشک، نمک خوراکی، ماشین لباسشویی، کاشی و سرامیک و.. است که به ۲۹ کشور جهان صادر می شود.

مدیر کل گمرک استان سمنان تصریح کرد: عمده کشورهای مقصد صادرات کالا از گمرک استان سمنان، عراق، افغانستان، ترکیه، روسیه، پاکستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، روسیه، کویت، پاکستان، هند، ازبکستان، ارمنستان و ژاپن است.

سعدالدین بیان کرد: ارزش کالاهای صادر شده در ۷ ماهه نخست سال جاری از نظر وزن ۲۶ درصد و از نظر ارزش ۵۰ درصد افزایش داشته است و متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی ۳۸۶ دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای افزایش ۲۱ درصدی است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: