[ad_1]

به گزارش مرآت، امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ صنایع دستی با حضور هشت استان کشور به میزبانی سالن غدیر سمنان آغاز به کار خواهد کرد، تاکید داشت: این نمایشگاه از بیست و چهارم الی بیست و هفتم آبان ماه در سمنان، میزبانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این رویداد علاوه بر سمنان، استان‌های تهران و البرز، خراسان شمالی، قم، گلستان، مازندران و قزوین حضور خواهند داشت، افزود: تلاش شده در این رویداد صنایع دستی و ظرفیت‌های تولیدی و قابل سرمایه‌گذاری استان سمنان معرفی شود.

ایجاد ۱۰۰ غرفه

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه این نمایشگاه ۱۰۰ غرفه دارد، تاکید کرد: صنایع دستی و سوغات و همچنین غذاهای بومی و محلی، دست بافت‌ها و مصنوعات از جمله بخش‌های این نمایشگاه خواهد بود که به مدت چهار روز در سالن غدیر سمنان برپا است.

کرم زاده با بیان اینکه علاقمندان می توانند در ایام برپایی نمایشگاه از آن دیدن کنند، تاکید کرد: برای این نمایشگاه برنامه‌های جانبی نیز برگزار شده که از جمله آنها می‌توان به نشست‌های فرهنگی با موضوع شعر، موسیقی و … همچنین برپایی سیاه چادر عشایری با تمرکز بر گردشگری و صنایع دستی عشایر استان سمنان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بهترین نتایج برای توسعه گردشگری و صنایع دستی استان‌ها و همچنین برندسازی در این زمینه، رخ دهد، گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای این رخداد در نظر گرفته شده کارگاه‌های تخصصی صنایع دستی و گردشگری است.

جذب سرمایه‌گذار و معرفی هنرهای هنرمندان

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار و بازار هدف تولیدات صنایع دستی از دیگر اهداف نمایشگاه است، بیان داشت: تور یک روزه سمنان گردی به خصوص برای مهمانان از برنامه‌هایی است که در این نمایشگاه تدارک دیده شده تا عموم مردم با جاذبه‌های گردشگری سمنان نیز آشنا شوند.

کرم زاده با بیان اینکه نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در طول برگزاری رویداد همه روزه از ساعت سه بعد از ظهر تا ۱۰ شب پذیرای علاقمندان است، تاکید کرد: آشنایی مردم با هنرها و هنرمندان صنایع دستی و تولیدات از جمله محورهای اصلی برگزاری این رویداد محسوب می‌شود.

وی صنایع دستی را یکی از مزیت‌های قابل سرمایه گذاری در استان سمنان دانست و تصریح کرد: ۵۲ رشته صنایع دستی در استان شناسایی و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در این رشته‌ها ساماندهی شده است که نشان از توانمندی استان سمنان در بخش صنایع دستی دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: