[ad_1]

به گزارش مرآت، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه خدمات سفر این استان اظهار کرد: تحقق رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال از دغدغه های‌ مهم‌ ما در استان است که‌ حوزه گردشگری نقش بسیار تعیین کننده ای در ایجاد فرصت شغلی پایدار ایفا می کند.

وی با اشاره به زمینه بالای اشتغالزایی در گردشگری افزود: توجه به امر گردشگری، مجموعه ای از اقدامات خدماتی، پذیرایی و توریستی را به مسافران و گردشگران ارائه می کند که زمینه ساز ایجاد یک زنجیره از فرصت های شغلی پایدار است.

‍ استاندار سمنان تصریح کرد: بومگردی ها در سطح استان باید به صورت ویژه در راستای ایجاد فرصت های شغلی و توسعه اقتصادی مناطق مختلف استان با بُرش شهرستانی و بخشی طی یک برنامه‌ مدون تقویت شود.

هاشمی اضافه کرد: معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی استان فرصتی طلایی برای ایجاد فرصت های شغلی است.

وی تاکید کرد: دوره های آموزشی ویژه راه اندازی بومگردی ها در راستای آگاه سازی متقاضیان و تشویق آنها برای ورود به این عرصه، در سطح روستاها با همکاری دهیاری، برگزار شود.

رئیس ستاد سفر استان لظهار کرد: با اقدامات انجام شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شاهد تحول خوبی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری هستیم که بسیار ارزنده است.

هاشمی بااشاره به تعدد کاروانسراها در این استان خاطرنشان کرد: آزاد سازی کاروانسرای شاه عباسی سمنان نیز یکی از مطالبات و دغدغه های هوشمندانه مردم سمنان در راستای توجه به امر گردشگری و میراث فرهنگی بود که محقق شد.

استاندار سمنان گفت: راه اندازی قطار محلی سمنان، دامغان، شاهرود و مشهد مقدس نیز که یک حرکت‌ گردشگری، مذهبی و دینی است، از دیگر اقداماتی است که در حوزه تقویت گردشگری استان شکل گرفت.

وی از مسوولان حوزه گردشگری در استان خ است: اقدامات لازم به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران، گردشگران و زائران و توجه به امر صنایع دستی و توسعه بومگردی، به صورت مستمر در دستور کار ستاد اجرایی خدمات سفر استان و اداه کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار داشته باشد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: