[ad_1]

به گزارش مرآت، “ایر ‌تاکسی” یا “تاکسی هوایی” اصطلاح کلی است که برای انواع هواپیماهای دربستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عبارتی هواپیمای سبک یا حتی فوق‌ سبک است و می‌تواند با حداقل ظرفیت ممکن که چیزی در حدود ظرفیت یک تاکسی یا اتوبوس معمولی است در مسیرهای کوتاه جابه‌جا شود.

مدیرفروردگاه سمنان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: فعال‌سازی ایرتاکسی‌ها موجب ارتباط بهتر بین فرودگاه‌های استان سمنان و فرودگاه‌های استان‌های همجوار می‌شود و در نهایت به اقتصاد کمک خواهد کرد.

حسین شجاعی تصریح کرد: توسعه هوانوردی عمومی با هواپیماهای سبک و کوچک با عنوان “ایرتاکسی” در فرودگاه‌هایی ار جمله فرودگاه سمنان ‌می‌تواند به توسعه و رونق استان کمک کند و البته ایرتاکسی سال‌های زیادی است که جزو برنامه‌های دولت بوده و اکنون در مسیر عملیاتی شده قرار دارد.

پیشنهاد راه‌اندازی ایر تاکسی در فرودگاه سمنان پیشتر از سوی سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان مطرح شده بود.

باند فرودگاه سمنان از مجهزترین باندهای کشور

مدیرفروردگاه سمنان گفت: باند فرودگاه سمنان از مجهزترین و به‌روزترین فرودگاه‌های کشور است که ظرفیت فرود هواپیماهای غول پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ را دارد.

وی بیان کرد: هواپیمای غول پیکر ایرباس ۳۲۰ در فرودگاه سمنان نشست و برخاست داشته و به جرات می‌توان گفت مشکل ایمنی در فرودگاه سمنان وجود ندارد و استقبال مسافران برای برقراری و تداوم  پروازها ضروری است.

شجاعی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز فرودگاه سمنان هزینه شده که ظرفیت خوبی برای توسعه این شهر و استان است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: