[ad_1]

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان خبر داد:

به گزارش مرات، علی حسین‌پور، سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان در دیدار با فرماندار شهرستان شاهرود، ضمن تأکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات مالیاتی و تعامل حداکثری با فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی، استفاده از تمام توان و ظرفیت کارکنان در جهت تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی در استان سمنان را اولویت مهم و اساسی این اداره کل بیان کرد.

وی گفت: خوشبختانه همکاری و تعامل خوب و اثربخشی بین فرمانداری شهرستان شاهرود و مؤدیان مالیاتی با مجموعه امور مالیاتی این شهرستان حاکم است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به بخشودگی و تقسیط جرائم مالیاتی گفت: بر اساس تفویض اختیار صورت‌گرفته از سوی سازمان امور مالیاتی، برخی از اختیارات حول موارد مذکور به اداره کل واگذار شده که به‌تبع آن و به جهت تسریع و تسهیل در امور، این اختیارات به معاونان و رؤسای شهرستان‌ها تفویض شده است.

حسین‌پور با شاره به هماهنگی بین همکاران در مجموعه امور مالیاتی استان عنوان کرد: هیچ محدودیتی در بحث تفویض اختیار نداریم و خوشبختانه هماهنگی خوبی بین مدیریت و مجموعه معاونان و همکاران در راستانی خدمت‌رسانی به مردم استان وجود دارد.

وی، پرداخت عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده را یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه هر شهر توصیف کرد و گفت: در سال گذشته، از مجموع ۲۸۸ میلیارد تومان عوارض ارزش‌افزوده در استان، ۱۰۶ میلیارد تومان سهم اختصاص‌یافته به شهرستان شاهرود بوده است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان ادامه داد: در شش ماهه اول سال جاری، ۲۴۴ میلیارد تومان عوارض ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۰ درصد رشد داشته است.

حسین‌پور به بیان گزارش پرداخت عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده در شش ماهه سال گذشته و سال جاری پرداخت و بیان کرد: در شهرستان شاهرود در ۶ ماهه سال جاری ۴۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده به این شهرستان اختصاص یافت که این رقم نسبت به مدت مشابه سال جاری ۸۹ درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر لزوم پرداخت به‌موقع عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان گفت: هدف و تلاش ما بر این است که به‌تبع وصول مالیات در کل کشور، شهرداری‌ها و دهیاری‌های مستقر در استان و به دنبال آن مردم که از خدمات عمومی استفاده می‌کنند، منتفع شوند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به سیاست‌های برنامه هفتم ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: با توجه به بند ۴ سیاست‌های اقتصادی ابلاغ‌شده از سوی معظم‌له، تحول نظام مالیاتی با دو رویکرد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حسین‌پور اضافه کرد: رویکرد اول، تأمین بودجه جاری کشور از محل درآمدهای مالیاتی با توجه به عدم اتکا بودجه به نفت به‌عنوان یک درآمد ناپایدار و رویکرد دوم، تنظیم‌گری اقتصاد کشور با وضع قوانین مالیاتی جدید نظیر، مالیات بر واحدهای لوکس و باغ ویلاهای مسکونی و خودروهای لوکس و گران‌قیمت است.

وی به تشریح تصویب برخی از قوانین مالیاتی جدید در دولت پرداخت و گفت: برخی از قوانین در دولت نظیر قانون مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) یا مجموع مالیات بر درآمد یا (PIT) به نگاه تأمین درآمد و تنظیم‌گری اقتصاد در کشور در دست بررسی بوده و با هدف جلوگیری از واسطه‌گری و سوءاستفاده برخی از افراد اجرایی می‌شود.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از همکاری خوب و اثرگذار کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط با مجموعه اداره کل امور مالیاتی استان اظهار امیدواری کرد؛ هدف اصلی اداره کل خدمت به مردم در چارچوب قوانین و مقررات است که امیدواریم با حمایت همه‌جانبه کلیه مسؤولان و دست‌اندرکاران بتوانیم اهداف سازمان امور مالیاتی کشور را جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: