[ad_1]

به گزارش مرآت؛ صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌ها و موقعیت‌های مناسب استان سمنان در راستای توسعه اقتصادی است. صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌ها و موقعیت‌های مناسب استان سمنان در راستای توسعه اقتصادی است؛ ظرفیت‌هایی که در چندین سال اخیر به‌صورت ویژه‌تری مورد توجه مسئولان ارشد این استان قرار گرفته ‌و احصا مشکلات و برطرف کردن موانع در مسیر پیشرفت و توسعه این ظرفیت‌های بالقوه برای بالفعل شدن بیش از گذشته جزو برنامه‌ها و اولویت‌های مدیران آن قرارگرفته است.

استان سمنان به دلیل شرایط جغرافیایی یعنی قرارگیری در کوهپایه جنوبی البرز و شمال دشت کویر از مواد معدنی خوبی نیز برخوردار است کوه‌های شمال این استان مملو از بوکسیت و زغال‌سنگ هستند و در جنوب به‌وفور می‌توان پتاس و کرومیت و… یافت.

ذخیره قطعی معادن استان بیش از ۶۲۰ میلیون تن است و ۴۰ نوع ماده معدنی مهم از ۷۱ نوع ماده معدنی کشور، در این استان وجود دارد که نشان از توانمندی منطقه دارد.

بر اساس آنچه مسئولان امر در حوزه صنعت و معدن استان سمنان می‌گویند؛ سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان در چهارماهه اول امسال هشت برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و گسترش و ایجاد واحدهای فرآوری و تکمیل زنجیره معدنی در دستور کار سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان قرارگرفته است.

علی تشنه دل، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه توسعه در حوزه معدن تنها با ایجاد واحدهای فرآوری و تکمیل زنجیره معدنی ممکن خواهد شد به بازدیدهای انجام‌شده در روزهای گذشته از معادن شهرستان میامی اشاره کرد و گفت: میامی یکی از مناطق مهم استان سمنان به لحاظ وجود معادن فلزی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در میامی اعم از میان دشت و عباس‌آباد بیش از چندین میلیون تن اکتشافات عمقی و ژئوفیزیکی انجام‌شده است که البته ذخایر موجود بیش از این میزان است.

مدیرکل صنعت و معدن استان سمنان تصریح کرد: افزایش اکتشافات عمقی و جلوگیری از خام فروشی و همچنین تأمین زیرساخت‌های استخراج نظیر آب و برق و ایجاد واحدهای فرآوری می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال‌های پایدار در منطقه محروم میامی ‌شود.

تشنه دل با اشاره به سیاست‌های دولت در راستای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد واحدهای فرآوری گفت: تلاش ما بر این است که تا ۲۲ بهمن‌ماه امسال ۲ واحد فرآوری در منطقه میامی ایجاد کنیم و در صورت رفع موانع از پیش پای توسعه معادن و ایجاد زیرساخت‌ها به‌ویژه آب و برق در این منطقه می‌توانیم بیش از ۱۰ واحد فرآوری را ایجاد کنیم.

 انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: