[ad_1]

به گزارش مرآت، علی اکبر علیزاده رییس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: هر کشوری برای حمایت از شهروندان خود در مقابل هجوم دشمنان قوانینی را برای صیانت فضای مجازی وضع کرده است و در ایران نیز صیانت از فضای مجازی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: فیلترینگ موقت یا دایم پلتفرم‌های فعال خارجی در فضای مجازی از جمله واتساپ و اینستاگرام یک بحث انحرافی است، چرا که ضدیت با ملت، حکمرانی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چنین پلتفرم هایی بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منعی برای رفع فیلترینگ پلتفرم‌های فعال خارجی در فضای مجازی از جمله واتساپ و اینستاگرام وجود ندارد اما این پلتفرم‌ها برای تداوم فعالیت در ایران باید مانند دیگر کشورها دفتری را در کشورمان ایجاد کنند، به قوانین جمهوری اسلامی ایران پایبند باشند و به تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود: پلتفرم های خارجی فعال در فضای مجازی در کشورهای دیگر دفتر ایجاد و تعهداتی را قبول کرده‌اند و در صورت توجه نکردن به تعهدهای آن کشور با نمایندگی پلتفرم برخورد می‌شود و هدف از  ایجاد دفتر برای رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ در ایران نیز قانونمندشدن این فضا است.

رییس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: نمی‌توان مردم را بیش از این برای رفع فیلترینگ پلتفرم‌های فضای مجازی مانند اینستاگرام و واتساپ معطل کرد و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی ضروری است تا کسب و کارهایی که در پلتفرم های خارجی مشغول به فعالیت بودند با حمایت، فعالیت خود را در پلتفرم‌های داخلی تقویت کنند.

ایرنا

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: